جستجو

سئو کلاه سفید در مقابل سئو کلاه سیاه

(13 رای)
به روز رسانی: 27 مرداد 1398 ساعت 20:26:09
تاریخ ثبت: 20 مرداد 1398 ساعت 22:19:36
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/16194
اگر در صنعت فناوری اطلاعات فعالیت کرده باشید با مفهوم سئو (SEO) آشنا خواهید بود. کلیه موتورهای جستجوگر اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو نتایج جستجوی اولیه ای دارند که در آن صفحات وب و سایر مطالب مانند فیلم ها، محتوا و مطالب مورد درخواست کاربران در سر تا سر جهان بر اساس آنچه موتور جستجو برای آن ها مناسب تر می داند، رتبه بندی کرده و به آن ها نشان می دهد.

5

برای درک معنای واقعی سئو ، بیایید تعریف آن را به چند بخش بشکنیم:

  • کیفیت ترافیک: شما می توانید همه بازدید کنندگان در جهان را به خود جلب کنید ، اما اگر آنها سایت شما را بیایند ، زیرا Google به آنها می گوید که شما واقعاً ارائه دهنده سرویس موردنظرشان هستید یا نه.

  • مقدار ترافیک: هنگامی که کاربران واقعی و هدف را روی صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) مشاهده کردید ، در آن صورت ترافیک بیشتر به معنای ارتقای سایت شماست.

  • نتایج اساسی: تبلیغات بخش قابل توجهی از بسیاری از SERP ها را تشکیل می دهند. ترافیک ارگانیک هرگونه ترافیکی است که نیازی به پرداخت در آن نیست. به این معنی که هر چه شما بتوانید کاربران بیشتری را بدون پرداخت هزینه و براساس رعایت کردن اصول سئو به بازدید از سایت خود متمایل کنید به طبع می توانید در رتبه بندی بالایی از موتورهای جستجو قرار گیرید.


در هر صنعتی با دستیابی به سئو، می توانید برای دستیابی به بهینه سازی سایت خود، بهترین راهکارها را مورد استفاده قرار دهید. البته بسیاری از این تاکتیکها کارایی لازم را دارند ، اما ایده "بهترین روش" تا حد زیادی ذهنی و بسته به کسب و کار و هدف شما متغیر می باشد، دو اصلاح کلی در روش های سئو وجود دارد که به سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه شناخته شده اند.

هر چند دیدگاه های مختلفی در مورد هر یک از این دو دسته بندی وجود دارد، اما این موضوع را مدنظر قرار دهید که این دو شکل از سئو با هم تفاوت دارند و در یک دسته بندی قرار نخواهند گرفت. بنابراین در این مقاله به تعریف هر یک از دو سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه، تفاوت این دو با هم، استراتژی های مورد استفاده و عواقب استفاده از آن ها پرداخته می شود.


سئوی کلاه سفید چیست؟

به طور خلاصه، این نوع سئو، روش صحیح و اخلاقی برای بهینه سازی یک سایت است. به این معنا که تمامی روش های مورد استفاده در سئو براساس دستورالعمل ها و قوانین موتورهای جستجو به ویژه گوگل است. بنابراین از آنجائیکه این روش براساس اصول و مراحل طی می شود، مدت زمان بیشتری را برای بهینه سازی سایت شما به خود تخصیص خواهد داد و نتیجه کار نیز در بلند مدت قابل مشاهده است. برای فهم بهتر این نوع سئو، معیارهای آن در زیر برشمرده شده است.

۱- از دستورالعمل های موتورهای جستجو تبعیت می کند.google-internet-online-search-48123-5b1e739d0e23d90036922f58

مورد قبول ترین تعریف سئو کلاه سفید این است که از دستورالعمل های مدیر وب گوگل Google پیروی می کند. این قوانینی است که گوگل برای تعریف راه مناسب برای بهینه سازی یک سایت تعیین کرده است. به طور خلاصه براساس قوانین آن ها یک استراتژی SEO "اخلاقی" در یک جمله کوتاه آورده شده است: قوانین سئو را دستکاری نکنید.

بنابراین، به طور کلی، اگر سعی در دستکاری رتبه بندی سایت خود ندارید یا سعی در تغییر الگوریتم گوگل ندارید تا آن ها را فریب دهید، به احتمال زیاد دستورالعمل های آنها را دنبال کرده و از سئو کلاه سفید استفاده می کنید.

۲- روی مخاطب انسانی تمرکز کنید.

سئو کلاه سفید شامل ایجاد تغییراتی می شود که برای بازدید کنندگان سایت مفید است. هنگامی به این فکر کنید که موتورهای جستجو براساس ارائه بهترین نتایج برای کاربران به رتبه بندی سایت ها دست می زدند، مسلما به مولفه اساسی رعایت حقوق کاربران پایبند هستید. خوشبختانه، بسیاری از استراتژی های موثر SEO در حال حاضر شامل اقداماتی می شوند که تجربه ای را که یک سایت در اختیار بازدید کنندگان خود قرار می دهد ، بهبود می بخشد.

تاکتیک هایی مانند انتشار محتوای با کیفیت بالا، توجه به نیازهای کاربران، ارزش سایت را برای کاربران بیشتر خواهد کرد. از طرفی سهولت استفاده از صفحات سایت با هدف استفاده بهتر و سریعتر کاربران، یکی از استراتژی های تأیید شده توسط Google می باشد.

۳- رویکرد استاندارد سئو زمان بر است.

استراتژی هایی که از دستورالعمل های Google پیروی می کنند و یک تجربه کاربری مثبت را ایجاد می کنند، اغلب از زمان روش های سئو کلاه سیاه وقت گیرتر و پر کارتر هستند. این بدان معنی است که مشاهده نتایج مورد نظر شما زمان بر خواهد بود. اما سئوی کلاه سفید تأثیر بسیار ماندگار تری بر کاربر خواهد گذاشت و نتایج آن با مرور زمان بیشتر و بهتر نشان داده می شود. به این دلیل است که وقتی شما از استراتژی هایی استفاده می کنید که برای بهبود کلی سایت شما طراحی شده اند، می توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را برای مدت زمان زیادی در ابتدای فهرست نتایج جستجو مشاهده کنید. از آنجایی که این کار شامل سرمایه گذاری در محتوا است، می تواند سالها نتیجه ای اثربخش را به دنبال داشته باشد.

 

سئوی کلاه سیاه چیست؟index

سئوی کلاه سیاه بر عکس سئوی کلاه سفید می باشد. معیارهای زیر استراتژی های سئو کلاه سیاه را نشان می دهد:

۱-  عملکرد های سئو، دستورالعمل های موتور جستجو را نقض می کند.

تاکتیک های کلاه سیاه دستورالعمل های Google را نقض می کند و در بسیاری موارد، به طور مستقیم در این دستورالعمل ها، معیارهایی مورد استفاده قرار می گیرد که به عنوان لیست سیاه موتورهای جستجو و موارد نقض عنوان شده است.
۲- این روش به تاکتیک های دستکاری گری متکی است.

در حالی که SEO کلاه سفید به دنبال یافتن راه هایی برای بهبود تجربه کاربر است، SEO کلاه سیاه به دستکاری الگوریتم گوگل برای بهبود رتبه بندی متکی است. به عبارت ساده تر، اگر تاکتیکی طراحی شده که گوگل براساس آن به این نتیجه برسد که ارزشی که سایت برای کاربران ایجاد می کند، کمتر از آن چیزی است که در واقعیت رخ می دهد، به این نتیجه خواهد رسید که سایت استفاده کننده از این تکنیک به دنبال فریب موتورهای جستجو بوده و این یک SEO کلاه سیاه است.
۳- بر روی برنده شدن در کوتاه ترین زمان ممکن تمرکز دارد.

بسیاری از استراتژی های مربوط به SEO کلاه سیاه متمرکز بر سوء استفاده از نقاط ضعف در الگوریتم Google است که می تواند بدون کار زیاد منجر به پیشرفت در رتبه بندی شود. این در حالی است که برخی از این تاکتیک ها می توانند نتیجه بخش باشند، اما تقریباً همیشه کوتاه مدت هستند.

به این دلیل است که گوگل دائماً الگوریتم خود را بهبود می بخشد تا بهترین نتیجه را برای جستجوگرها بدست آورد و صاحبان سایت هایی که تجربه خوبی در ارايه خدمات ندارند را از فهرست رتبه بندی حذف می کند. بنابراین سایتهایی که از استراتژی های کلاه سیاه استفاده می کنند، ممکن است پس از هر بار بروزرسانی جدید الگوریتم، رتبه خود را از دست دهند.

 

تفاوت سئوی کلاه سیاه با سئو کلاه سفید در چیست؟

Imprimir

بزرگترین تفاوت بین این دو رویکرد این است که SEO کلاه سفید از دستورالعمل های گوگل پیروی می کند و تجربه کاربر را بهبود می بخشد، در حالی که SEO کلاه سیاه این دستورالعمل ها را نقض می کند و معمولاً با بی توجهی کامل به ارزش کاربران انسانی تنها بر بالا بردن رتبه بندی خود تمرکز دارد. تفاوت رویکردهای این دو نوع سئو در جدول زیر نشان داده شده است.

 











سئوی کلاه سفید سئوی کلاه سیاه

محتوای مرتبط و با کیفیت


تصاویر با کیفیت و مرتبط


منابع و لینک های مرتبط


وجود جملات کامل با مفاهیم و دستورالعمل های روشن


وجود HTML استاندارد و جامع


عناوین منحصربه فرد و مرتبط



محتوای تکراری


متن نامرئی و کلمات کلیدی پر شده


هدایت کاربر به سایت یا صفحات دیگر بدون دریافت اطلاعاتی مفید- کلیک های بی مورد و اضافی


ارتباط دادن صفحات درون سایت به هم بدون داشتن ارتباط معنایی



 

سئوی کلاه خاکستری چیست؟

اگرچه این اصطلاح کمتر رایج است، اما گاهی اوقات می شنوید که SEO به تاکتیک های "کلاه خاکستری" اشاره دارد. همانطور که احتمالاً حدس زده اید، این اصطلاح برای توصیف استراتژی هایی که بین کلاه سفید و کلاه سیاه سئو وجود دارد، استفاده می شود. در این نوع سئو، در بیشتر موارد، روش های بهینه سازی را می توان دستکاری کرد، اما Google آنها را به عنوان لیست ممنوع نام گذاری نکرده است. بنابراین برای سرعت بخشیدن به روند رو به جلوی سایت، از روش‎های سئوی کلاه سیاه به شکل محدود اما زمانبندی شده و با دقت استفاده می‎شود. با مرور زمان هم برای ارتقای سایت روش های سئو کلاه سیاه حذف می شود. شاید بتوان گفت این روش سئو بیشتر در مورد سایت های انجام می شود که در ابتدای شروع به کار خود هستند.

بنابراین اگرچه ممکن است خطر کمتری نسبت به تاکتیکهایی که گوگل به صراحت بد عنوان کرده است، داشته باشد اما همچنان پتانسیل عواقب آن را دارند. به عنوان مثال، تاکتیک هایی مانند ایجاد صفحات درهای ورودی، ساختن میکروسایت ها و ارسال دایرکتوری ها همه به عنوان سئو کلاه خاکستری تلقی می شوند. شما گاهی اوقات در مورد استاندارد بودن یا نبودن این موارد تردید دارید. اینکه آیا این نوع سئو عواقب سئوی کلاه سیاه را در پی خواهد داشت یا نه....


خطرات استفاده از سئو های کلاه سیاه یا کلاه خاکستری

استفاده از تاکتیک هایی که سعی در دستکاری الگوریتم Google دارند، دو نتیجه احتمالی در پی خواهد داشت: به دلیل بروزرسانی در الگوریتم، سایت شما می تواند در رتبه بندی حذف شود یا توسط Google جریمه شود.

  • بروز رسانی الگوریتم ها: گوگل مرتباً الگوریتم خود را با هدف بهبود نتایج ارائه شده به کاربران به روز می کند. و بسیاری از این به روزرسانی ها برای بستن شکافهایی که SEO کلاه سیاه از آنها سوءاستفاده می کند، طراحی شده اند.


به عنوان مثال ، یکی از مهمترین تغییرات ، بروزرسانی "Penguin" در سال ۲۰۱۲ بود که برای هدف قرار دادن سایتها جهت خرید لینک یا استفاده از شیوه های لینک اسپم طراحی شده است. هنگامی که این لینک به روزرسانی منتشر شد، هزاران صاحب سایت که از شیوه های لینک فریبنده استفاده کرده بودند، رتبه بندی شان کاهش پیدا کرد. از آن زمان، گوگل به روزرسانی های بی شماری را منتشر کرده است که شیوه های دستکاری سئو را هدف قرار می دهد. بنابراین، در حالی که این به روزرسانی ها، صاحبان خاص سایت را هدف قرار نمی دهند و آنها را از نتایج جستجو "ممنوع" نمی کنند، می توانند با استفاده از تاکتیکهای کلاه سیاه ، در رتبه بندی سایتها تأثیر جدی داشته باشند.

  • مجازات های دستکاری: سایت هایی که از SEO کلاه سیاه استفاده می کنند، نیز در معرض خطر جریمه از طرف Google قرار دارند. این مجازات ها توسط ناظران انسانی تیم Google انجام می شود و سایت های نفض کننده دستورالعمل ها را نشانه گذاری می کند. برخلاف به روزرسانی های الگوریتم، اقدامات دستی می توانند به طور کلی سایت ها را از نتایج جستجو حذف کند.


index

نتیجه گیری:

همانطور که در دنیای بازاریابی دیجیتال، بهترین راهها برای بهینه سازی سایت وجود دارد، بحث سئوی کلاه سیاه در مقابل کلاه سفید موضوعی است که ممکن است اغلب با آن روبرو شوید. سئو کلاه سفید، رویکرد بهتر و بدون نقص است و نباید به کسی که سعی دارد غیر از این موضوع را به شما بگوید گوش دهید. در حالی که SEO کلاه سیاه ممکن است برخی از صاحبان سایت را برای تبدیل شدن سریع به برنده ها و قرار گرفتن در رتبه بندی های بالا توانمند سازد، اما مستقیماً دستورالعمل های Google را نقض می کند، به تاکتیک های دستکاری گرا اتکا کرده و در نهایت بسیار بیشتر از نتایج مورد نظر شما منجر به مجازات می شود. از طرف دیگر سئو کلاه سفید از دستورالعمل های موتور جستجو پیروی می کند، روی مخاطب انسانی متمرکز می شود و یک رویکرد بلند مدت را اتخاذ می کند. همه این موارد برای ایجاد تأثیر ماندگار و مثبت بر قابلیت جستجوی شما ضروری است. بنابراین کمیت را فدای کیفیت نکرده و به کاربران خود احترام بگذارید.

 

 

 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

علت دانه های سفید روی لب بعد از تزریق ژل

دانه های سفید روی لب بعد از تزریق ژل که به فوردایس معروف هستند ممکن است گاهی روی گونه ها نیز ایجاد شوند و معمولا...

اصول سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو بنیادی ترین بخش از یک کسب و کار مدرن است. اگر شما مشغول کسب درآمد از یک فروشگاه اینترنتی...

سئو سایت چیست؟

سوال اکثر افرادی که به تازگی با سئو آشنا می شوند این است که سئو سایت چیست؟ اصلا به چه کاری می آید؟ در این مقاله قصد...

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئوکلاه سیاه شاید اینگونه به نظر برسد که سیاست شما در موتورهای جستجو از رتبه خوبی بهره مند باشد و بهتر دیده شود...

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

امروزه تأثیر شبکه های اجتماعی بر سئو جزو مباحث اصلی مطرح شده در کسب و کار های مختلف می باشد. با توجه به اینکه شبکه...

میزان تأثیر سئو بر افزایش فروش شرکت‌ها

هر تجارتی، بزرگ یا کوچک، امروزه برای رشد و پیشرفت باید در فضای اینترنت قرار بگیرد. زیرا تمام کسب وکارها در فضای...

چرا سئو بهترین روش بازاریابی است

بازاریابی از مهم ترین فعالیت ها برای هر نوع کسب و کاری است. با رشد و پیشرفت فضای مجازی و انتقال کسب و کارها به این...

استفاده از سئو برای فروش بیشتر فروشگاه اینترنتی

بقای هر شغلی به میزان فروش آن بستگی دارد و در شرایط مدرن، افزایش فروش نیاز به حضور قوی در دنیای دیجیتال دارد. در...

بازاریابی سئو چیست

بازاریابی سئو یکی از مؤثرترین راه ها برای رشد مشاغل شما در یک بازار فزاینده رقابتی است. هنگامی که با میلیون ها شغل...

تفاوت سئو و گوگل ادوردز

آشنایی با تفاوت سئو و گوگل ادوردز برای سایت‌هایی که قصد دارند تبلیغات هوشمندی داشته باشند، بسیار اهمیت دارد. بسیاری...

خصوصیات یک شرکت سئو کار خوب

خصوصیات یک شرکت سئو کار خوب سئو و بهینه سازی سایت واژه هایی هستند که این روزها زیاد به گوش می رسند. به زبان ساده ...

سئو در زمان قطع اینترنت

مسئله قطع اینترنت که طی چندین روز گذشته صورت گرفته است تأثیر بسیار زیادی بر روی کسب و کار های اینترنتی گذاشته است....

بررسی سئو وب سایت به صورت آنلاین

بررسی سئو وب سایت به صورت آنلاین برای آنالیز عملکرد کلمات کلیدی، بک لینک ها، بررسی رتبه الکسا، آنالیز تگ ها و ......

اهمیت انجام سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

اگر  شما هم دارای یک سایت، وبلاگ یا یک فروشگاه آنلاین هستید، سئو و بهینه سازی سایت می‌تواند در ایجاد ترافیک رایگان...

تولید محتوا برای وب سایت بر اساس اصول سئو

رعایت قوانین تولید محتوا برای وب سایت بر اساس اصول سئو برای اینکه بتوانید سایت موفقی داشته باشید، امری ضروری است....

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد