جستجو

مهم ترین روش های دیجیتال مارکتینگ

(12 رای)
به روز رسانی: 08 مهر 1399 ساعت 18:52:59
تاریخ ثبت: 07 مهر 1399 ساعت 04:06:04
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/38246
یک نوع از بازاریابی که برای محصولات متنوع می توانیم از آن استفاده کنیم، دیجیتال مارکتینگ است. در این مقاله در مورد مهمترین روش های دیجیتال مارکتینگ صحبت خواهیم کرد. از دیجیتال مارکتینگ بیشتر در فضای اینترنتی استفاده می شود. با توجه به شرایط به وجود آمده اکثر کسب و کارها به فضای مجازی و بازاریابی دیجیتالی علاقمند شده اند.

افراد فعال در این زمینه به خوبی می دانند که برای افزایش فروش محصولات خود باید میزان بازدید سایت خود را افزایش بدهند. بنابراین به دنبال راهی برای افزایش بازدید سایت هستند. همانطور که در اول مقاله اشاره کردیم، در این مقاله سعی می کنیم در مورد دیجیتال مارکتینگ و مهم ترین روش های دیجیتال مارکتینگ بیشتر صحبت کنیم تا شما با مفاهیم آن به خوبی آشنا شوید.

تعریف دیجیتال مارکتینگ


تعریف بازاریابی دیجیتال اصلاً پیچیده و مبهم نیست. به تمامی روش ها و استراتژی های بازاریابی که در آن برای به فروش رساندن محصول از دستگاه های الکترونیکی یا فضای مجازی استفاده شود، دیجیتال مارکتینگ می گویند.

بسیاری از افراد گمان می کنند که دیجیتال مارکتینگ یک حرفه جدید است. اما باید بدانید که به هیچ عنوان بازاریابی دیجیتالی یک حرفه ی جدید نیست. بلکه از زمانی که نقش وسایل الکترونیک در زندگی افراد پر رنگ شد، بازاریابی دیجیتالی نیز به وجود آمده است.

همچنین بسیاری از افراد گمان می کنند که بازاریابی دیجیتالی فقط به صورت آنلاین انجام می شود، اما این نظریه هم اشتباه است، زیرا بازاریابی دیجیتالی به صورت آنلاین و آفلاین انجام می شود. البته بازاریابی دیجیتال بیشتر به صورت آنلاین انجام می شود. به همین دلیل بیشتر افراد گمان می کنند که بازاریابی دیجیتال به صورت آنلاین انجام می شود.

چرا بازاریابی دیجیتال دارای اهمیت است؟


با یک نگاه کوتاه به زندگی انسان عصر حاضر به اهمیت بازاریابی دیجیتال پی می برید. در حال حاضر بیشتر افراد در تمامی رنج سنی دارای گوشی های اندروید هستند و به صورت تمام وقت به اینترنت متصل هستند. تمامی وسایل خانه پیشرفته تر شده اند. بنابراین رابطه انسان با وسایل الکترونیک هر روز در حال افزایش است.

اگر شما بخواهید این موضوع را نادیده بگیرید باید بدانید که مشتریان زیادی را از دست خواهید داد. در حال حاضر بسیاری از رقبای شما در صفحات مجازی فعالیت می کنند و در تلاش برای فروش بیشتر محصولات خود هستند. بنابراین اگر شما هنوز بخواهید به صورت سنتی برای محصولات خود تبلیغ کنید قطعاً از رقبای خود عقب خواهید ماند.

تا این قسمت مقاله با معنی و مفهوم دیجیتال مارکتینگ تا حدودی آشنا شدید. در ادامه به معرفی مهم ترین روش های دیجیتال مارکتینگ می پردازیم.

با آشنایی، با مهم ترین روش های دیجیتال مارکتینگ، شما می توانید  با توجه به کسب و کار خود بهترین روش را برای بازاریابی و تبلیغ محصول خود انتخاب کنید.


  1. بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization)




به فرآیندی گفته می شود که میزان بازدید از سایت شما را از طریق موتورهای جستجو افزایش می دهد. به این فرآیند بهینه سازی موتور جستجو یا اصطلاحاً سئو می گویند. زمانی که کاربر کلمه کلیدی مورد نظر را در موتور جستجو وارد می کند، محتوای شما بدون هیچ هزینه ای و به صورت رایگان در صفحه نتایج موتور جستجو به نمایش گذاشته می شود.

نتایج به دست آمده برای هر کاربر بر اساس کلمه کلیدی جستجو شده، موقعیت مکانی و تاریخچه جستجوی کاربر، متفاوت خواهد بود. نتایج به صورت فهرست در اختیار کاربر قرار می گیرد. نتایج به دست آمده در موتورهای جستجو، بر اساس الگوریتم های خاص رتبه بندی می شود. حال هر چه میزان رتبه شما در صفحه نتایج موتور جستجو بالاتر باشد، میزان ترافیکی که به سمت سایت شما می آید بیشتر خواهد بود.


  1. بازاریابی توسط شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)




بازاریابی شبکه های اجتماعی یا Social Media Marketing، به تمام خدماتی گفته می شود که برای افزایش ترافیک یا مبادلات تجاری در شبکه های اجتماعی انجام می شود. برای اینکه بازاریابی خود را در شبکه های اجتماعی شروع کنید باید در پلتفرم هایی مانند فیسبوک، تلگرام، توییتر، اینستاگرام و ...، فعالیت خود را افزایش دهید. در حال حاضر بهترین نرم افزار برای دیجیتال مارکتینگ، اینستاگرام است. زیرا بسیاری از افراد در این نرم افزار حضور دارند و بیشترین میزان دانلود را در بین نرم افزارهای محبوب دارد.

هیچ کس نمی تواند نقش شبکه های اجتماعی را در بازاریابی دیجیتالی نادیده بگیرد. نقش شبکه های اجتماعی در دنیای امروز بسیار پر رنگ است. زیرا بسیاری از افراد به طور متوسط یازده ساعت در این صفحه های مجازی فعال هستند. اما نباید این نکته اساسی را برای استفاده صحیح از شبکه های مجازی نادیده بگیرید. شما باید نسبت به ورودی ها و خروجی های بازاریابی شناخت کافی داشته باشید.

با استفاده از بازاریابی در شبکه های مجازی محصولات شما بیشتر در معرض دید عموم مردم قرار می گیرد. همچنین شما می توانید با مشتریان خود ارتباط نزدیک تری برقرار کنید، بنابراین میزان تعامل شما با مشتریان نیز افزایش می یابد.

در این روش می توانید با استفاده از اطلاعاتی که از بازخوردهای مشتریان دریافت می کنید، کیفیت محصولات و خدمات خود را افزایش بدهید. شما می توانید با استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی میزان رشد و موفقیت کسب و کار خود را افزایش بدهید.


  1. بازاریابی با استفاده از تولید محتوای با کیفیت (بازاریابی محتوا)




یکی از روش هایی که صاحبان کسب و کار برای افزایش فروش خود از آن استفاده می کنند، بازاریابی محتوا است. صاحبان کسب و کار با تولید محتوای با کیفیت مشتریان خود را ترغیب می کنند که آنها را دنبال کنند و محتوای تولید شده را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند.

قبل از استفاده از این روش برای دیجیتال مارکتینگ باید به چند نکته اساسی توجه داشته باشید.

  • قبل از آنکه بخواهید تولید محتوا انجام بدهید حتماً نظر نهایی کاربران خود را در نظر بگیرید. زیرا شما باید علایق و شخصیت مشتریان خود را در نظر بگیرد.

  • انتشار محتوای تولید شده توسط شما در تمامی شبکه های اجتماعی که در آن عضو هستید و فعالیت می کنید. اینکار باعث می شود که شما بیشتر دیده شوید.

  • به هیچ عنوان محتوای بی کیفیت یا نامربوط به نوع کسب و کار خود را منتشر نکنید. زیرا علاوه بر اینکه اعتماد مشتریان شما را از بین خواهد برد، باعث می شود سئوی سایت شما کاهش پیدا کند.




  1. همکاری در فروش محصولات یا بازاریابی پورسانتی




همانطور که از نام آن مشخص است، به روشی گفته می شود که هر فرد به ازای جذب فرد دیگر، مبلغی به عنوان پورسانت از صاحب کسب و کار دریافت می کند. در این روش فقط در ازای فروش محصولات پول پرداخت می شود.

در واقع می توان گفت این نوع بازاریابی مانند این است که شما کارمندی را برای فروش محصولات خود استخدام کنید تا محصولات یا خدمات شما را به فروش برساند. اما تا زمانی که محصولی را به فروش نرساند پولی نیز دریافت نخواهد کرد.


  1. بازاریابی با استفاده ایمیل




اگر می خواهید از این روش برای معرفی محصول خود استفاده کنید، باید به خاطر داشته باشید که مشتریان خود را با تولید محتوای با کیفیت و  ایجاد اعتماد بدست بیاورید نه با پرداخت پول. شما در این روش اطلاعات محصول جدید و  یا خدمات خود را از طریق ایمیل برای مشتریان خود ارسال می کنید.

این روش باعث افزایش فروش محصولات شما می شود. زیرا زمانی که کاربران به سایت شما مراجعه می کنند و اقدام به پر کردن اشتراک های ایمیلی می کنند، قطعاً از محصولات و خدمات شما راضی بوده اند و جزء مشتریان فعال شما محسوب می شوند.

بازاریابی دیجیتالی آفلاین


باید به این نکته توجه داشته باشید که نباید استراتژی بازاریابی خود را فقط محدود به محیط اینترنتی کنید. برای آنکه بتوانید به اهداف خود برسید باید از روش های آفلاین نیز استفاده کنید. بازاریابی از طریق رادیو، بازاریابی تلویزیونی و بازاریابی تلفن همراه همگی جز بازاریابی آفلاین در نظر گرفته می شوند.

سخن آخر

همانطور که گفته شد در این مقاله سعی کردیم در مورد نحوه بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ بیشتر صحبت کنیم. همچنین در ادامه مقاله مهم ترین روش های دیجیتال مارکتینگ را مرور کردیم. شما می توانید با استفاده از این روش ها، کسب و کار خود را بیشتر در معرض دید عموم مردم قرار دهید و همچنین نحوه تعامل با مشتریانتان را بهبود ببخشید.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی جدید و خلاقانه در بازاریابی مدرن است. احتمالا کلمه اینفلوئنسر برای شما ناآشانا باشد یا...

چطور میتونم ویدیوهای آموزشی و فایل های دیجیتالی خودم رو بفروشم؟

فروش ویدیوهای آموزشی در هر حوزه و فایل های دیجیتالی از طریق سایت رایگان بفروش (سلفری)

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

سیستم های مدیریت محتوای رایگان برای طراحی سایت

هنگامی که صحبت از ساخت وب سایت هایی می شود که متمرکز بر محتوا هستند، بهترین گزینه معمولاً انتخاب سیستم مدیریت محتوا...

بزرگترین شرکت های استارت آپی ایران

امروزه در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم. دنیایی که درآمد افراد از کسب و کارهای اینترنتی به دست می آید. استارت آپ کسب...

تبلیغات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در طی سال‌های اخیر میزان استفاده از اینترنت و حضور مردم در فضای مجازی بسیار زیاد شده است. اصطلاح...

ارزان‌ترین روش بازاریابی به‌صورت آنلاین

آنلاین شدن کسب‌وکارها در این روزگار تبدیل به واقعیتی جدانشدنی شده است. به‌طورکلی در مقایسه با تبلیغات آفلاین...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد