به روز رسانی: 08 آبان 1399 ساعت 10:49:01
تاریخ ثبت: 03 آبان 1399 ساعت 13:07:36
دیجیتال مارکترها افرادی هستند که از طریق گوشی موبایل، تبلت و لپ تاپ با مشتریان خود ارتباط بر قرار می کنند. برای اینکه بتوانید در دیجیتال مارکتینگ موفق باشید و یک بازاریاب دیجیتالی ماهر باشید، باید بدانید که مشتری شما برای ارتباط با شما از چه دستگاهی استفاده می کند و شما باید برای ارتباط آنها از چه دستگاهی استفاده کنید.
اگر بخواهیم در مورد دیجیتال مارکتینگ بیشتر توضیح بدهیم باید بگوییم که
دیجیتال مارکتینگ مانند یک چتر عمل می کند و تمامی فعالیت های حوزه دیجیتال را تحت پوشش خود قرار می دهد. بسیاری از کسب و کارها از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مانند، سایت، شبکه های اجتماعی، بهینه سازی موتورهای جستجوی گوگل، ایمیل مارکتینگ و ... برای بدست آوردن مشتری و ترافیک استفاده می کنند.
با یک نگاه کلی به جهان امروز متوجه می شویم که استفاده از فضای مجازی در حال حاضر چندین برابر سال های قبل است. همه افراد در تمامی رنج های سنی به طور مشترک در این فضا فعالیت دارند. بنابراین بهترین مکان برای فعالیت و به دست آوردن مخاطب، فضای مجازی است.
تعریف دیجیتال مارکتینگ
همانطور که قبلاً اشاره کردیم بسیاری از کسب و کارها از ابزارهای مختلف دیجیتال مارکتینگ برای جذب و ارتباط با مشتری استفاده می کنند. دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی با هم تفاوت دارند. به عنوان مثال در بازاریابی سنتی تمرکز بازاریاب بر روی فروش محصولات است. اما در دیجیتال مارکتینگ این موضوع کاملاً بر عکس است.
دیجیتال مارکتر تلاش می کند تا در زمان و مکان مناسب، در دسترس مشتری باشد.
برای بازایابی آنلاین به چه مهارت های نیاز دارید؟
برای اینکه یک دیجیتال مارکتر حرفه ای باشید و بتوانید به درستی کار خود را انجام دهید، به یک سری مهارت ها نیاز دارید. در ادامه به بررسی و معرفی این مهارت ها می پردازیم.
بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)
همانطور که می دانید بسیاری از کاربران زمانی که برای آنها سوال یا مشکلی پیش می آید، برای رفع این مشکل از موتورهای جستجو استفاده می کنند. بنابراین بهینه سازی موتورهای جستجو اولین قدم برای شروع دیجیتال مارکتینگ است. نقش بازاریاب آنلاین این است که کاری کند تا همواره وب سایت شما در جایگاه بهتری در موتورهای جستجو ظاهر شود. به همین دلیل باید دانش کاملی نسبت به موارد زیر داشته باشد تا بتواند در صفحه اول گوگل ظاهر شود.
- چگونگی نگارش محتوا و استفاده از کلمات کلیدی
- مدیریت درست ساختار محتوا
- استفاده از پیوندهای مرتبط به محتوا و ...
استفاده از شبکه های اجتماعی
یکی دیگر از جنبه های دیجیتال مارکتینگ، استفاده و مدیریت شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، توییتر و ... است. شما باید بتوانید با استفاده از این شبکه های اجتماعی با مخاطبین بالقوه خود ارتباط برقرار کنید و بتوانید مشتری ها را جذب کنید.
شما باید بتوانید با منتشر کردن محتوای جذاب و ترند، مخاطبان را نسبت به کسب و کارتان راغب کنید. بنابراین باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و علایق فعلی آنها را نیز بدانید. با استفاده از شبکه های اجتماعی قطعاً سریع تر به جواب مد نظر خود خواهید رسید.
دیجیتال مارکتینگ براساس بازاریابی محتوا
یکی از پر چالش ترین قسمت های دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوا است. زمانی که شما به عنوان یک بازاریاب محتوا کار می کنید باید بتوانید خلاق باشید و تحلیل دقیقی نسبت به نتیجه کار داشته باشید. با استفاده از ذهن خلاق و تحلیل دقیق نتایج است که می توانید برای پلتفرم های مختلف محتوای مفید ایجاد کنید. با این کار می توانید نظر مخاطبان را به خود جلب کنید تا برای خرید به شما رجوع کنند.
درک استفاده از گوگل آنالیتیکس
برای اینکه بتوانید نتایج را به درستی تجزیه و تحلیل کنید، باید درک درستی از گوگل آنالیتیکس داشته باشید. شما باید بتوانید از مهارت های خود به خوبی استفاده کنید و کمپین های فعال را بررسی کنید و از مؤثرترین کمپین استفاده کنید. در واقع می توان گفت یکی از مزیت های دیجیتال مارکتینگ، اندازه گیری و تحلیل دقیق داده ها است.
شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که چرا استفاده از این نتایج می تواند به شما کمک کند؟ در جواب این سؤال می توان گفت که بررسی این نتایج به شما کمک می کند تا شناخت بیشتری نسبت به مخاطب های خود پیدا کنید و بدانید که چه چیزی بیشتر نظر مخاطبان را جلب کرده است.
استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل (PPC)
یکی از راه هایی که می تواند شما را در دید مخاطبان قرار دهد، استفاده از تبلیغات است. بهینه کردن سایت می تواند رتبه سایت را ارتقا ببخشد و به شما کمک کند تا مخاطبان از طریق نتایج گوگل وارد سایت شما شوند. اما باز هم تبلیغات می تواند راه ساده تری برای دسترسی به سایت شما باشد.
برای این کار لازم است بازاریاب آنلاین هزینه ای پرداخت کند تا در صورت جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر، شرکت شما در صدر نتایج جستجو ظاهر شود.
چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟
تا این قسمت از مقاله مهارت هایی که لازم دارید تا بتوانید بازاریاب آنلاین شوید را مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه می خواهیم در مورد اینکه چگونه می توانید
بازاریاب آنلاین شوید صحبت کنیم.
شروع کار با کارآموزی
زمانی که می خواهید شروع به کار کنید ولی هنوز تجربه کافی ندارید، بهترین گزینه برای شما کارآموزی است. شما می توانید با کمک متخصصان حرفه ای جنبه های مختلف دیجتال مارکتینگ را آموزش ببینید و اولویت ها را بشناسید.
پیروی کردن از رهبران فکری بزرگ
دیجیتال مارکتینگ به سرعت در حال رشد است. بنابراین افراد فعال در این زمینه به خوبی می دانند که با به اشترک گذاشتن اسرار کاری، برای کسب و کار آنها هیچ تهدیدی به وجود نمی آید. به همین دلیل دیجیتال مارکترها به راحتی اسرار کاری خود را در اختیار شما قرار می دهند. بنابراین شما می توانید از آنها بخواهید تا تجربه هایشان را در اختیار شما قرار دهند.
برقراری ارتباط با سایر بازاریابان دیجیتال
برای کسب موفقیت باید با سایر بازاریابان دیجیتال در ارتباط باشید و با آنها صحبت کنید. برای این کار می توانید در کنفرانس های آنها شرکت کنید یا اینکه در گروه های آنلاین آنها ثبت نام کنید. با برقراری ارتباط می توانید از تجربه های آنها استفاده کنید.
سطح کار خود را ارتقا ببخشید
شما به عنوان فردی که به عنوان بازاریاب اینترنتی کار می کنید باید همیشه توانایی های خود را ارتقا ببخشید. اگر در هر زمینه ای مشکل دارید باید تلاش کنید که این مشکل را رفع کنید. برای اینکه بتوانید همیشه به روز باشید و اطلاعات لازم را داشته باشید می توانید از کلاسهای آنلاین، کتابهای الکترونیکی، وبینارها و ... استفاده کنید و مهارت های خود را تقویت کنید.
سخن آخر
هدف نهایی بازاریابی دیجیتالی این است که شما بتوانید تمام توان خود بکار بگیرید تا مشتریان شما راضی باشند. منظور این نیست که دیجیتال مارکتر فقط به فکر فروش محصولات و خدمات خود باشد. بلکه باید محصولات را در یک زمان مناسب به مشتریان مناسب بفروشد.
یک دیجتال مارکتر علاوه بر آشنایی با تکنولوژی، آموزش های لازم و مهارت های حرفه ای، باید به این کار علاقمند باشد. اگر به این کار علاقمند هستید باید از همین حالا شروع به یادگیری کنید.