جستجو

چه کسب و کار هایی در دوران کرونا رونق گرفتند؟

(3 رای)
به روز رسانی: 10 آبان 1399 ساعت 20:22:07
تاریخ ثبت: 03 مهر 1399 ساعت 14:03:33
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/37965
 

صحبت در مورد اینکه چه کسب و کارهایی در اینستاگرام رونق گرفتند ، از بحث های داغ امروز فضای مجازی است.  دغدغه همه صاحبان کسب و کار همواره پیوستگی و ثبات میزان فروششان است. کرونا تاثیر شدیدی در رونق کسب و کار ها داشت.

پس لازم است قبل از شروع یک کسب و کار جدید ، بدانیم کدام مدل کسب و کار نسبت به بقیه ارجحیت دارد و تحت هیچ شرایطی بازارشان کساد نمیشود.

فاکتور های مهم در انتخاب بهترین مدل کسب و کار چیست؟


اول از همه لازم است بدانیم که چه فاکتور هایی در انتخاب بهترین مدل کسب و کار مهم است.

اولین ویژگی ای که یک مدل بیزینسی باید داشته باشد توجه ویژه به تمایلات و نیاز های مردم است. همانطور که میدانیم تمایل اکثر افراد به خرید اینترنتی است. مدل کسب و کار اینترنتی به دلیل ایجاد سهولت خرید همواره مورد توجه بوده است اما چه چیزی باعث شده که امروز تا این حد مورد توجه قرار گیرد؟

قطعا ویروس کرونا تاثیر شدیدی بر کسب و کار های سنتی داشته است ، اما با این حال وضع و اوضاع کسب و کار های اینترنتی رو به بهبود بود. پس با توجه به تمایل و نیاز مردم ، میتوان گفت مدل اینترنتی و مجازی کردن کسب و کار ها ، بهترین راه حل برای بیمه کردن درآمد همیشگی و البته بالا است.

ویژگی دوم یک کسب و کار قوی ، عدم وابستگی به مکان و زمان است. در این مورد لازم است که به یک سوال مهم در مورد کسب و کار های سنتی پاسخ دهیم. مخاطب هدف کسب و کار های سنتی چه کسانی هستند؟ افراد یک خیابان ، یا منطقه یا در قوی ترین حالت افراد یک شهر.

پس کسب و کار سنتی در نهایت میتواند به افراد شهر خودش بفروشد. همین موضوع در مورد زمان هم صادق است. کسب و کار های سنتی تنها زمانی محصولشان را به فروش میرسانند که فروشگاهشان باز باشد.

حال به بررسی نقش زمان و مکان در کسب و کار های مجازی میپردازیم. کسب و کار مجازی ؛ برای مثال یک سایت فروشگاهی ، در هر زمانی حتی زمانی که خواب است توانایی فروش به مخاطبان خود را دارد. همچنین ، میتواند به تمامی افراد محصول بفروشد ، چه افراد همان شهر چه شهر های دیگر.

ویژگی سوم کسب و کار های مجازی ، این است که شما میتوانید اکثریت مردم را هدف کار خود قرار دهید. برای مثال یک فروشگاه سنتی ، در یک روز حدود ۱۰۰۰ نفر را ببیند. اگر ۵۰۰ نفر این افراد به آن فروشگاه دقت کنند و حدود ۱۰۰ نفر وارد آن شوند ، شاید تنها یک نفر از آن فروشگاه خرید کند. یعنی از ۱۰۰۰ رهگذر ، تنها ۱ مشتری حاصل شد.

اما وقتی بحث سر کسب و کار های مجازی است این نسبت ها به شدت تغییر میکند. شما با جذب مخاطبان خاص خود ، میتوانید به تمامی آن ها بفروشید. برای مثال یک پیج اینستاگرامی با داشتن تنها ۱۰۰۰ فالوور و حاشیه سود ۵۰ هزار تومن ، میتواند در یک ساعت ۵۰ میلیون تومن سود کند!

ویژگی چهارم کسب و کار های مجازی ، سرمایه کمتر برای شروع آن است. برای مثال فرض کنید که فردی بخواهد یک فروشگاه ساعت داشته باشد. اگر بخواهد سبک کاری سنتی را انتخاب کند ، سرمایه زیادی را باید درنظر بگیرد.

همچنین باید مقدار قابل توجهی از درآمدش را به کرایه مغازه و پول برق و آب و ... اختصاص دهد. اما اگر همین فرد بخواهد همین کسب و کارش را به صورت مجازی شروع کند ، تنها به یک قسمت خالی اتاقش نیاز دارد تا به عنوان انبار ساعت هایش ایفای نقش کند!

چرا کسب و کار های سنتی در دوران کرونا ورشکست شدند؟


حال نیاز است به بررسی دلایل کاهش شدید فروش کسب و کار های سنتی بپردازیم. اولین دلیلی که باعث شد کسب و کار های سنتی با شیب بسیار شدید افت کنند ، کاهش حضور مردم در اجتماعات بود.

وقتی تعداد افراد در خیابان ها کاهش یابد ، به طبع تعداد رهگذرانی که میتوانند به مشتری تبدیل شوند کاهش میابد ، در حالیکه حضور افراد در فضای مجازی روز به روز بیشتر میشود.
دومین دلیلی که باعث کاهش فروش کسب و کار های سنتی شد ، سنتی بودن آن ها بود. مردم همیشه میخواهند به روز باشند و سوار موج تکنولوژی شوند ، پس انتظار می رود تمایل افراد به خرید از فروشگاه های سنتی روز به روز کاهش یابد و به صفر برسد.

هر چقدر سرعت تغییر در جامعه بیشتر از سرعت تغییر درون یک کسب و کار باشد ، آن کسب و کار زود تر شکست میخورد. امروز این انطباق ناپذیری را میتوان در کسب و کار های سنتی دید که با وجود مشاهده تمایل مردم به فضای مجازی ، هیج تغییری را در مدل کسب و کارشان ایجاد نمیکنند و از همان قوانین منسوخ کسب و کار تبعیت میکنند.

آینده کسب و کار ها به چه صورت خواهد بود؟


همانطور که تا اینجای مقاله صحبت شد ، به دلیل تمایل مردم به فضای مجازی ، نیازشان به سهولت خرید ، مخاطبان هدف بیشتر بدون وابستگی به زمان و مکان و همچین کاهش هزینه های شروع کسب و کار ، برنده جنگ کسب و کار های مجازی و سنتی ، قطعا کسب و کار های مجازی هستند.

از طرفی ، تا چند سال گذشته فروشگاه های کمتری ، فضای مجازی را نیز به بستر کاری خود اضافه کرده بودند ، اما امروزه شاهد حمایت افراد از این فضا هستیم. پس میتوان با یک جمع بندی ساده آینده بازار را پیش بینی کرد.

تا چند سال آینده ، کسب و کار های سنتی کاملا از پا می افتند و جایگاهشان را به کسب و کار های مجازی میدهند ، زیرا اولا تمایل مردم به فضای مجازی ادامه پیدا میکند و بیشتر میشود و ثانیا موج دیجیتال و تکنولوژی ، همه چیز را تحت سلطه خود در خواهد آورد. پس منطقی است که اگر نمیخواهید شاهد شکست کسب و کارتان باشید ، همین امروز فضای مجازی را بیش از پیش جدی بگیرید.

رونق کسب و کار های اینترنتی در مقابل شکل سنتی آن ها
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

تبلیغات رایگان کسب و کار

آیا به دنبال افزایش دیداری برند خود هستید؟ راهکارهای مؤثری را برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود در شبکه کشف کنید....

معرفی میوه هایی که کربوهیدرات ندارند

شاید افرادی که میوه زیاد استفاده می‌کنند اطلاعی ندارند که میوه‌ها نیز حاوی کربوهیدرات هستند، ما در ادامه مقاله...

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

تبلیغات رایگان کسب و کار در اینترنت

در این مقاله، با تبلیغات رایگان آشنا شوید و چگونه از آن برای جذب مشتریان و افزایش رشد کسب و کار خود بهره‌برداری...

نحوه کار با وب سایت

(دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد)

کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی

در حال حاضر تغییر چشمگیری در دنیای دیجیتال رخ داده است. از آنجایی که دیگر مانند گذشته، مصرف کننده ها جذب هر محتوایی...

رپورتاژ خبری چیست و چگونه به بهبود کسب و کار کمک می کند؟

همه ما عبارت رپورتاژ خبری را بارها و بارها شنیده ایم. اما واقعا می دانیم که رپورتاژ آگهی چیست و چرا در دنیای تجارت...

وب سایت یا اینستاگرام، کدام یک برای کسب و کار بهتر است؟

در این مقاله می خواهیم به تفاوت استفاده از اینستاگرام و وب سایت در کسب و کار بپردازیم، چون اخیرا شایعه ای مبنی بر...

راه اندازی کسب و کار آنلاین

راه اندازی کسب و کار به صورت آنلاین یکی از پر طرفدارترین راه ها برای شروع کار به صورت آنلاین است. شروع یک تجارت آنلاین...

کرونا کسب و کارهای اینترنتی را رونق داد

ظهور ویروسی به نام کرونا باعث ایجاد تغییرات اساسی در مناسبات اقتصادی بازارهای سراسر جهان شده است، بازارهای ایران...

پردرآمدترین مشاغل در دوران کرونا

یه نظر شما پردرآمدترین مشاغل در دوران کرونا ؟ آیا می توان از این شرایط درآمدی را کسب کرد؟ در زمان حال به دلیل شیوع...

دیجیتال مارکتینگ چه روش هایی دارد؟

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال به مهم ترین عضو تبلیغاتی در پیشرفت کسب و کار ها تبدیل شده است. اخیراً مدیریت...

کسب درآمد از طریق دیدن تبلیغات

کسب درآمد از اینترنت چگونه ممکن است؟ دیدن تبلیغات چگونه باعث می شود کسب درآمد کنیم؟ چطور می توانیم درآمد دلاری...

بحران کرونا و دیجیتال مارکتینگ

هزینه های دیجیتال مارکتینگ طی سال های گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. علیرغم کاهش بودجه دیجیتال مارکتینگ...

پردرآمدترین کسب و کارها در دوران کرونا

پردرآمدترین کسب و کارها در دوران کرونا می تواند به شما کمک می کند تا بتوانید در محل کار یا حتی منزل و به صورت دورکار...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد