جستجو

مزایای بازاریابی محتوا

(16 رای)
به روز رسانی: 03 آذر 1399 ساعت 18:59:25
تاریخ ثبت: 14 آبان 1399 ساعت 19:04:34
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/42723
مزایای بازاریابی محتوا در مقایسه با بازاریابی های دیگر به نسبت تفاوت های زیادی دارد. همینطور هر روز به این فاصله افزوده میشود. این در حالی است که در پنجاه سال اخیر کمتر کسی فکر می کرد که بازاریابی به عنوان، بازاریابی تولید محتوا شکل بگیرد. رفته رفته با پیشرفت جوامع انسانی، ظهور و نبوغ تکنولوژی در زمینه علم و صنعت تغیرات گسترده ای در اجتماعات به وجود آمد. این تغییرات باعث شد که محتوا اهمیت و جایگاه خودش را در این بین پیدا کند.

یا به زبان دیگر همان جمله معروف بیل گیتس ((محتوا پادشاه است)) نتیجه داد. جالب اینجاست، بیل گیتس زمانی این جمله را گفت که شرکت گوگل هنوز شهرتی به در نکرده بود. همینطور تمام فعالیتش در همان دفتری که بیشتر به انباری شباهت داشت خلاصه میشد. امروزه کمترین شرکت یا موسسه ای را می توانید پیدا کنید که پنل فروشی در اینترنت نداشته باشد.

چرا که همین بستر اینترنت و استفاده از مزایای بازاریابی محتوا باعث شده آنها به موفقیت و شهرت بالایی دست پیدا کنند. حال به بررسی این موضوع و زوایای مختلف آن می پردازیم.

بازاریابی محتوا چیست؟


بازاریابی تولید محتوا یا همان بازاریابی مدرن را امروزه یک استراتژی مدیریتی بین کسب و کارها می نامند. همانطور که از نامش پیداست در این گونه بازاریابی شما به تولید محتوا مرتبط با خدماتتان می پردازید و در معرض عموم قرار می دهید. این امر خود موجب شناخت بیشتر مشتری از فعالیت شما می شود در نتیجه به تعداد مشتریان وفادارتان افزوده می شود. این تنها بخشی از مزایای بازاریابی محتوا است. در مقابل بازاریابی تولید محتوا بازاریابی سنتی به همان روشی که همیشه رایج بوده قرار دارد.

بازاریابی محتوا بهترین استراتژی مدیریتی در دوره عصر دیجیتال محسوب می شود

بسیاری از افراد هنوز تنها وابسته به بازاریابی سنتی هستند. اگر تعداد مشتری هایشان یا شهرت کسب و کارشان فراتر از حد انتظار نرفته عامل اصلی آن را همین وابسته نبودن می توان نامید. چرا که مراکز مشهور و دارای برند امروزه اغلب تولیدات و سود کارشان را مدیون بازاریابی اینترنتی یه به نحوی بازاریابی تولید محتوا هستند. برای صحت داشتن این حرف کافیست نام یک برند تجاری معروف را در گوگل جستجو کنید.

با رجوع به اولین گزینه و مشاهده فضای پنل خرید و فروش ارتباط آنها با مشتریان متوجه خواهید شد که چقدر مزایای بازاریابی محتوا می تواند گسترده باشد. یا عنوان دیگری مثلا ساخت وبلاگ را جستجو کنید. ده ها گزینه مقابل تان قرار میگیرد که کار را از زوایای مختلف برای شما شرح داده است. شما براحتی می توانید از این مطالب که دنباله همان بازاریابی تولید محتوا است استفاده کنید و حتی مشکلات خودتتان را با مدیران آن در میان بگذارید و خدمات دریافت کنید.

قدرت بازاریابی تولید محتوا در تعریف آن نهفته نیست بلکه در فرآیند عمل آن قرار دارد. با شروع کار افراد بر این بازاریابی رفته رفته بسترهای گسترده تری برای تحقق بهتر آن شکل گرفت. از جمله شناخته شده ترین نوع این بسترها می توان به یوتیوب، توییتر، فیس بوک، اینستاگرام و... اشاره کرد. آنها نقش بسزایی در به گوش رساندن مزایای بازاریابی محتوا به مخاطبان را به عهده داشته اند.

قواعد لازم


شروع هر کاری بهتر است با توجه به دستورات و چهارچوب های مرتبط با آن اعمال شود. این دستورات سبب می شوند تا شما از خط قرمز ها که می توانند موجب ضرر شما شوند عبور نکنید و همیشه در دایره سبز قرار بگیرید. برای استفاده از مزایای بازاریابی محتوا باید علاقه زیادی به تولید محتوا، مدیریت و توزیع آن و همینطور تحقیق و تعامل در آن داشته باشید. محتوای تولید شده باید ارزشمند و مرتبط با محصول و فاقد اضافه گویی ها باشد.

 

محتواها می توانند در انواع فرمت ها ارائه شوند. محتوایی که شما در صفحات وب مشاهده می کنید در قالب یک سند html ساخته شده است. این فرمت می تواند انواع محتوا را بدون محدودیت در خود جای دهد. محتوایی که در یک کتاب قرار گرفته می تواند فضای گسترده تری را شامل شود. در مقابل محتواهایی که در شبکه های اجتماعی و فایل های صوتی نهادینه شده اند فضای محدود تری را تشکیل می دهند.

استفاده از تمام این موارد یا اکثر آن باعث می شود مزایای بازاریابی محتوا به بالاترین نوع برای شما شکل بگیرد. در محتوا شما باید به شکل مستقیم دست روی مشکل مخاطب بگذارید و اجازه ندهید تا حتی برای لحظه ای از رویت محتوای شما روی برگرداند. این کار سبب می شود تا مخاطبان دائم به شما مراجعه کنند و به محصولات جدیدتان روی بیاورند.

همچنین می توان اینطور تعریف کرد که با استفاده از این روش جای اینکه شما به دنبال مشتری بروید آنها شما را پیدا می کنند و خود به دنبال شما روانه می شوند. شما باید در شبکه های اجتماعی ذکر شده نهایت فعالیت را داشه باشید. حدود 49 درصد کسب و کارهای اینترنتی با استفاده از امکانات شبکه های اجتماعی به فروش زیاد و شهرت بالا دست پیدا کرده اند.

با بازاریابی محتوا اعتبار بالاتری برای کسب و کار خود بدست آورید

همانطور که در بالا اشاره شد فضاهای متفاوت امکانات و محدودیت های گوناگون تری برای ارائه مطالب دارند. اما برای آشنایی راحت تر و سریع تر این خصوصیات با انواع دسته بندی مطالب آشنا خواهیم شد که این خود روش استفاده فضاهای متفاوت را به شما نشان می دهد.

محتوای متنی:  همان گونه که از نامش بر می آید هر محتوایی که به شکل متن چیده شود محتوای متنی نام دارد. بیشترین مزایای بازاریابی محتوا وابسته به این روش می باشد. شما در محتوای متنی فضای کاملا بازی برای تعریف خدمات خود دارید. اما نکته ای که باید رعایت شود این است که ساختار این محتوا باید به چه صورت باشد؟ بهتر است ویژگی های متمایز خدمات خود را جدا کنید.

ابتدا آن ها را بصورت یک تکه جمله ای درست مثل یک ضربه سریع در اول متن بیاورید. سپس باقی ویژگی ها. همینطور بهتر است ساختار متن شما جذاب باشد. نه فقط به شکل روزنامه وار خدمات تان را تعریف کنید. برای اینکار بهتر است از متن های تبلیغاتی مشابه که در ساختار یک سناریوی کوتاه نوشته شده اند کمک بگیرید.

محتوای صوتی: این نوع محتوا تنها به شکل شنیداری در فرمت های mp3 یا mp4 می تواند ارائه شود. البته نام اصلی و رایج آن پادکست می باشد. فردی که در حال گفتن خدمات می باشد بهتر است صدای گیرا و جذابی داشته باشد همینطور لحن در این روش حرف اولرا میزند. استفاده از لحن های گرم و صمیمی به شکلی که فرد را مستقیم خطاب کند می تواند بازخورد بهتری به همراه داشته باشد.

محتوای تصویری: محتوای تصویری را یکی از شایع ترین نوع محتواها می دانند که البته پیچیدگی های خاص خود را دارد. در این روش معمولا از دو فایل png یا jpg استفاده می شود. بهتر است تصاویر جذاب و گیرا باشند. تصاویر کارتونی و غیر واقعی تاثیر گذاری بالاتری به مراتب دارند. همینطور از ویژگی های اینفوگرافی هم بهتر است استفاده شود. در محتوای تصویری سرعت انتقال مطلب به مخاطب و از طرف دیگر دریافت و برداشت مخاطب از محتوا به نسبت روش های دیگر بالاتر است.

محتوای ویدیویی: این روش نسبت به دیگر روش ها پر هزینه تر است که معمولاً در اپلیکیشن ها و سایت ها به مراتب بیشتر استفاده می شود. امروزه اکثر محتوای های ویدیویی شامل یک  داستان کوتاه می شود که بیانگر خدمات شرکت هستند. شما باید تمام ویژگی های خود را بدون کمی و کاستی در آن بیان کنید چون می تواند چندین برابر موثر واقع شود.

امتیاز ها و مزیت ها


مزایای بازاریابی محتوا به دسته های گوناگونی تقسیم می شود که هر کدام از این دسته وابسه به موقعیت و بستر ارائه خدمات می باشد. اما برای راحت تر نشان دادن مسئله بارزترین مزایای بازاریابی محتوا ذکر شده تا بهتر به چگونگی آن پی ببریم.

افزایش دیده شدن: شما یک پنل فروش اینترنتی را راه اندازی می کنید. به مراتب بر ویژگی های آن می افزایید. این کار می تواند در هر قالبی وبلاگ، سایت، اپلیکیشن، کانال ارتباطی و... باشد. اما اصل موضوع اینجاست که نام برند شما و ویژگی های خدمات شما به گوش افراد بیشتری می رسد.

امروزه دنیای صنعت و اقتصاد را فضای مجازی تشکیل میدهد. با دیده شدن در این حوزه مزایای بازاریابی محتوای شما چندین برابر خواهد شد. تصور مشتریانی را داشته باشید که در شهرهای دیگر هستند یا استان های دیگر و یا حتی کشور ها دیگر شما با یک ترفند آگاهانه دست به اقدامی برای جهانی شدن زده اید.

فرصت مناسب برای تمام کسب و کارها: مزایای بازاریابی محتوا برای افراد نمی تواند به شکل کم یا زیاد وجود داشته باشد. همه کسب و کارها اعم از کوچک یا بزرگ، تازه کار یا سابقه دار می توانند با رعایت اصول آن به موفقیت برسند. تنها کاری که باید انجام داد پیگیری و استمرار در تحقق آن است، که نباید پا پس کشید وگرنه تمام زحمات هدر خواهد رفت.

مقرون به صرفه بودن: حتما با توضیحات گفته شده به کم هزینه بودن این روش بازایابی نسبت به روش های دیگر دقت کرده اید. اما اجازه دهید با یک مثال تکلیف روشن تر شود. طبق تحقیقات مجلات اینترنتی اروپایی بازاریابی محتوا 64 درصد کمتر از بازاریابی خارج از کشور هزینه دارد حال این یعنی چه؟ یعنی زمانی که شما کار بازاریابی تولید محتوا را به مرحله استاندارد و ایده آل رساندید تولیدات شما به 3 برابر افزایش خواهند داشت.

همینطور HubSpot با گزارشات جمع شده به این نتیجه رسیده شرکت هایی که در ماه بیش از 15 پست بلاگ منتشر می کنند تقریباً 5/3 برابر بالاتر از شرکت هایی که زیر 4 پست بلاگ در ماه منتشر می کنند فروش دارند.

ایجاد ارتباط دوستانه با مشتریان: یکی دیگر از جالب ترین مزایای بازاریابی محتوا برقراری ارتباط صمیمانه با مخاطبان است. شما با انجام این کار آنها را تنها برای یکبار یا خرید یک محصول ندارید. بلکه آنها بدل به همراه و دوست شما خواهند شد این امر موجب استمرار روابط خواهد گشت که می تواند افراد بیشتری را از جلب رضایت همان یک مشتری برای شما به همراه داشته باشد.

شناخت بیشتر: ارتباط تنگاتنگ با مشتریان بهتر است همراه با شناخت کسب و کار شما برای آنها باشد. یعنی آنها از خیلی مسائل مربوط به کسب و کارتان اطلاع پیدا کنند. این روابط باعث از بین بردن مشکلات و حفره های کار شما می گردد. چرا که مشتری دیگر دوست شما است و رابطه متقابلی با شما دارد و برای بهتر کردن کار شما و استفاده بهتر خود به تحقق آن کمک خواهد کرد.

یا حتی می تواند خود یک عامل کمک کننده برای شما باشد. تصور کنید شما به شکل کاملاً اتفاقی و کم هزینه با فردی که نیازمند دانش و آگاهی او هستید ارتباط برقرار خواهید کرد. به علاوه این ارتباط با یک رابطه دوستانه شکل گرفته که می تواند برای هر دو طرف مفید و سودمند واقع شود.

امتیازات بالاتر: فضایی که برای شما پیش آمده با وجود تمام مزایای ذکر شده خود مزایای بالاتری نیز دارد. شما مطالب را بروزتر می کنید. تصاویر و فیلم ها را بار گذاری میکنید. این روند فعالیت امکان دارد در طی مدت زمان طولانی کم یا زیاد شود. اما اگر مطالب شما بروزتر باشد. از تکنیک های مدرن تر استفاده کنید. همیشه طبق برنامه به یک اندازه محتوا بگذارید.

اگر تمام فعالیت تان در راستای یک ساختار تعیین شده حرکت کند موجب میشود تا شما در موتورهای جستجو جایگاه نخستین را برای خود تصرف کنید. این امر همینطور از مطالب غیر مرتبط با شما هم ممکن است. یعنی مخاطب وقتی دنبال پیدا کردن مشکل خود در گوگل جستجو میکند.

اگر خدمات شما کوچکترین ارتباطی با این جستجو داشته حال آنکه تمام این ربط به یک کلمه بستگی داشته باشد نام برند شما برای مخاطب نمایش داده می شود. امکان این مسئله وجود که مخاطب به فردی مثل شما هم نیاز داشته باشد. این حمایت موتورهای جستجو از شما بدلیل فعالیت مستمرتان می باشد.

جذب افراد بیگانه: از دیگر مزایای بازاریابی محتوا وصل شدن به افراد غریبه می باشد. تصور کنید یک فرد که خیلی میل به خرید ندارد اما بر حسب اتفاق یا سرگرمی با توجه به میزان معروفیت شما مراجعه کرده. کیفیت مطالب جذاب بودن روند کار اطلاع از جریان کیفیت و همینطور اعتماد متناسب به مشتریان می تواند خدمات شما را در ذهنش ثبت کند.

این امر موجب می  شود که خود به صورت ناخودآگاه یا در زمان دیگری به شما رجوع کند یا در همین زمان جز مشتریان شما و چه بسا جز مشتریان بالقوه و وفادار شما شود.

از طریق تولید محتوا ارتباط متقابلی با مشتریان خود داشته باشید.

راحت بودن برای همه: مشتریان می توانند به راحتی در هر جا که خودشان می خواهند با شما در ارتباط باشند لازم نیست مسافت زیادی طی شود یا هزینه بالایی خرج شود. آنها می توانند با تنها روشن کردن آیکون اینترنتشان تمام خواسته شان را به گوش شما برسانند.

ایجاد یک اعتبار همراه با سبک: این ویژگی را می توان مهم ترین نوع از مزایای بازاریابی محتوا به شمار آورد. ارتباط با مشتری، بازخورد مثبت، فروش بیشتر، شهرت بالاتر و... همه و همه سبب به وجود آمدن یک نام تجاری برای شما می شود.

نامی که یک سبک جدید را با خود به همراه دارد. یعنی افراد دیگری با در نظر گرفتن کارهایی که شما کرده اید وارد این مرحله می شوند آنها از شما یاد می کنند شما را به خدمات دیگری معرفی می کنند. این کار سبب شده تا شما را صاحب سبک بدانند.

عصر دیجیتال باعث شد کسب و کارهای اینترنتی از طریق بازاریابی محتوا به سود بالایی برسند. همینطور مزایای بازاریابی محتوا بهانه ای بود تا این امر موجب به یک فعالیت تولید اشتغال به حساب بیاید. بسیاری هستند که تنها با چند ماه کار در این روش از آن سرباز میزنند. این یکی از فاحش ترین اشتباهاتی است که می تواند امروزه در کسب و کار به وجود بیاید. باید صبر و تحمل داشته باشید. باید بستر تبلیغات تان را افزایش دهید.

تصور کنید شما اگر به تمام مزایای بازاریابی محتوا که در بالا ذکر شد دست پیدا کنید چقدر به موقعیت اقتصادی شما کمک خواهد کرد. اما برای هر چه سریع تر رسیدن به موفقیت باید چه کرد؟  مهم ترین کار این است که قبل از شروع تکلیف را با خودتان مشخص کنید. باید پشتکار داشته باشید و با هر چیزی نا امید نشوید. بعد از آن یک استراتژی صحیح و بدون نقص وضعیت شما را بهبود می بخشد. اگر نسبت به این موارد توجهی نداشته باشید به زودی خسته خواهید شد و هرگز به مزیت های بالا نخواهید رسید.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

ارزان‌ترین روش بازاریابی به‌صورت آنلاین

آنلاین شدن کسب‌وکارها در این روزگار تبدیل به واقعیتی جدانشدنی شده است. به‌طورکلی در مقایسه با تبلیغات آفلاین...

تولید محتوا کلید تبلیغات اینترنتی

امروزه تبلیغات اینترنتی و تولید محتوا به بخش جدا نشدینی از یک کسب و کار تبدیل شده است. هدف از تولید محتوا کسب رتبه...

بازاریابی موتورهای جست و جو

بازاریابی موتورهای جست و جو توسط دنی سالیوان در سال ۲۰۰۱ عنوان شد. او یک کارآفرین آمریکایی است. سالیوان در یکی از...

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی از چه زمانی مورد توجه قرار گرفت؟ این سوالی است که ممکن است بارها برای ما پیش...

بهترین کتاب بازاریابی

برای اینکه بتوانید در زمینه بازاریابی به مهارت دست پیدا کنید و یک بازاریاب حرفه ای شوید، هیچ چیزی به اندازه مطالعه...

بازاریابی شبکه ای باینری

برنامه های جبران باینری یک محصول اصلی در صنعت فروش مستقیم است و به طور کلی، هیئت منصفه تقریباً به طور یکسان در مورد...

بازاریابی الکترونیکی چیست؟

بازاریابی وب، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین؛ همه این کلمات به طور مترادف برای بازاریابی...

استراتژی بازاریابی چیست؟

Marketing strategy یا استراتژی بازاریابی، کارهایی مانند گفتگو و مذاکره با شرکت رقیب است که شما انجام می دهید تا فرصتی در...

جذب مشتری در بازاریابی

جذب مشتری در بازارایابی یکی از اهداف اصلی کسب و کارهای کوچک و بزرگ است. یکی از مهمترین جنبه های دنیای فروش، بدون...

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام استراتژی های متفاوتی دارد که اگر بدرستی انتخاب و اجرا شود می تواند به مشاهده بیشتر اکانت...

آموزش بازاریابی دیجیتال

آموزش بازاریابی دیجیتال یکی از راه های نوین در کسب و کارهای آنلاین محسوب می شود و بسیاری از افراد به دنبال یادگیری...

9 روش بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی

در دنیای اینترنت و با شکل گیری مباحثی نظیر بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی، به هر طرف که نگاه کنید، برندها، شرکت...

تاریخچه بازاریابی شبکه ای

شاید با شنیدن اسم بازاریابی شبکه ای اولین چیزی که به ذهنتان می رسد شرکت های هرمی و کلاهبرداری باشد اما در این مقاله...

ساده ترین و برترین تکنیک های بازاریابی و فروش برای جلب نظر مشتری

 آگاهی از تکنیک های بازاریابی و فروش می‌تواند به افزایش فروش و جلب نظر مشتریان کمک بسیار زیادی بکند. امروزه کسب...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد