به روز رسانی: 09 آذر 1399 ساعت 13:40:20
تاریخ ثبت: 17 آبان 1399 ساعت 17:44:16
در حال حاضر قابلیت
ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام، یک مزیت فوق العاده برای کسب و کار های تجاری محسوب می شود که امروزه مورد توجه تعداد زیادی از مشاغل قرار گرفته است. با استفاده از این قابلیت که به آن Instagram Shopping گفته می شود، کاربران می توانند به طور مستقیم به فروشگاه اینترنتی وب سایت برند مورد نظر، متصل شوند و از این طریق نرخ تبدیل خوبی برای مشاغل ایجاد کنند.با توجه به نقش عمده تجارت الکترونیک در معرفی و توسعه کسب و کار ها، کاربرد استفاده از فضای آنلاین و شبکه های اجتماعی روز به روز پر رنگ تر می شود.
از طرفی در بین تمام شبکه های اجتماعی، محبوبیت و قابلیت های ویژه فضای اینستاگرام باعث شده است به بزرگ ترین مرکز تجارت الکترونیک تبدیل شود. این امر باعث ایجاد تحولات بزرگی در مشاغل شده است به طوری که آن ها ضرورت وجود برند خود را در میان رقبای فضای آنلاین به خوبی احساس می کنند.
بنابراین اگر شما هم به عنوان یک کسب و کار، قصد افزایش فروش محصولات خود در اینستاگرام را دارید پس در این مقاله ما را همراهی کنید تا
روش ساخت و استفاده از فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.
مراحل ساخت فروشگاه در اینستاگرام
قبل از این که قابلیت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام فعال شود، پیج های تجاری لینک سایت خود را در قسمت بیوگرافی اینستاگرام قرار می دادند و در کپشن هر پست، کاربران را برای خرید قطعی به سمت لینک وب سایت هدایت می کردند و از این طریق بازدید سایت خود را افزایش می دادند. اما در حال حاضر با فعال کردن فروشگاه خود در اینستاگرام، کاربران شما سریع تر و راحت تر می توانند به سایت متصل شوند چرا که تنها با ضربه روی پست شما امکان وصل شدن به سایت و دیدن محصولات بیشتر برای آن ها فراهم می شود.
مراحل ایجاد فروشگاه در اینستاگرام به ترتیب زیر انجام می شود:
۱- ابتدا وارد پیج خود شوید، از قسمت منو گزینه تنطیمات را انتخاب کنید.
۲- بعد از وارد شدن به صفحه تنظیمات، گزینه Account را انتخاب کنید.
۳- در صفحه Account، بعد از اینکه صفحه را به سمت بالا کشیدید، یک لینک به رنگ آبی در آخر صفحه ظاهر می شود. بر روی لینک ضربه بزنید تا حساب شما تجاری شود.
۴- در این مرحله گزینه Business را انتخاب کنید.
۵- در منوی تنظیمات به ترتیب گزینه های Account-Facebook-setting-account-Linked را انتخاب کنید تا به حساب فیسبوک متصل شوید. (قبل از وارد شدن به این مرحله، حساب تجاری خود را در فیسبوک ایجاد کنید).
اگر حساب خود را در فیسبوک تجاری نکرده اید مراحل زیر را دنبال کنید:
• ابتدا یک حساب معمولی در فیسبوک ایجاد کنید.
• منوی بالای صفحه را باز کنید،گزینه create را انتخاب و سپس page را بزنید.
• در صفحه جدید،گزینه Business or Brand را انتخاب کنید.
• در صفحه باز شده، باید page Name که اسم صفحه است را مشخص کنید و سپس Category که همان دسته بندی است را انتخاب کنید. (دسته بندی باید نشان گر یک محصول فیزیکی باشد).
• در این مرحله اگر فیسبوک درخواست شما را برای ساخت صفحه تجاری تایید کند، صفحه تجاری شما در فیسبوک ساخته شده است.
• در ادامه باید مشخصاتی مانند شماره تلفن و آدرس فروشگاه خود را وارد کنید و سپس می توانید عکس پروفایل مرتبط با حساب خود را انتخاب کنید.
تا اینجا حساب تجاری فیسبوک و اینستاگرام را ایجاد کردیم. در ادامه باید این دو حساب به هم متصل شوند، تا تگ محصولات اینستاگرام فعال شود. برای فعال کردن تگ محصولات باید مراحل زیر را گام به گام انجام دهید:
۱- باید یک کاتالوگ محصولات داشته باشید. برای انجام این کار وارد صفحه فیسبوک شوید. در قسمت تنظیمات صفحه، منوی سمت راست، گزینه templates and tab را انتخاب کنید.
سپس باید وارد صفحه اصلی پروفایل خود شوید و گزینه shop را که اضافه شده است انتخاب کنید.
۲- در این صفحه گزینه add product را انتخاب کنید( گزینه اضافه کردن محصول) و با تکمیل اطلاعات مورد نیاز و بارگذاری عکس محصول، کاتالوگ خود را با اولین محصول ایجاد کنید.
در ادامه با کلیک بر روی علامت + می توانید تک تک محصولات خود را به کاتالوگ اضافه کنید. فروشگاه شما ساخته شد. اکنون باید منتظر تایید اینستاگرام باشید که ممکن است بین چند ساعت تا چند روز طول بکشد. تایید اینستاگرام از طریق پیغامی در صفحه اول اینستاگرام اطلاع رسانی می شود.
پس از تایید ساخت فروشگاه توسط اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:
در منوی تنظیمات، گزینه business setting را انتخاب کنید و سپس بر روی shopping و بعد countiniue کلیک کنید. کاتالوگی را که قبلا ایجاد کرده اید مشاهده می کنید آن را انتخاب کنید.
در ادامه عکسی را برای پست کردن انتخاب کنید سپس برای گذاشتن تگ محصول، گزینه Tag product را انتخاب کنید در اینجا می توانید محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنید به همین سادگی تگ محصولات شما ساخته شد.
مزایای ایجاد پیج فروش اینترنتی در اینستاگرام چیست؟
مزیت اول این قابلیت این است که تجربه کاربری راحت تری را برای کاربران فراهم می کند و در کم ترین زمان ممکن مخاطبین قادر هستند محصولات شما و همین طور مشخصات مربوط به آن ها را در وب سایت شما مشاهده کنند. از طرفی دیگر با توجه تعداد خیلی زیاد کاربران اینستاگرام، نرخ تبدیل بالایی برای هر کسب و کاری می تواند ایجاد کند.
جمع بندی
همان طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم اینستاگرام محبوبیت فراوانی بین افراد و مشاغل یافته است. حضور میلیون ها نفر در فضای اینستاگرام، بازار رقابت سختی را برای کسب و کار ها ایجاد کرده است. با این وجود خیلی از افراد با استفاده اصولی از قابلیت های اینستاگرام، موفق به کسب درآمد های اینترنتی بالایی شده اند. اگر شما هم از آن دسته مشاغلی هستید که دارای محصولات فیزیکی هستید پیشنهاد می کنیم حتما از قابلیت های تجاری اینستاگرام استفاده کنید و جایگاه خود را در میان رقبا به دست آورید.
در این مقاله سعی کردیم مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام را به زبانی ساده به شما آموزش دهیم. شما هم اکنون می توانید از امکانات حرفه ای فضای اینستاگرام در جهت رشد بیشتر کسب و کار خود استفاده کنید.