جستجو

به روز رسانی: 26 آبان 1399 ساعت 16:07:05
تاریخ ثبت: 21 آبان 1399 ساعت 01:45:31
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/43276
 آگاهی از تکنیک های بازاریابی و فروش می‌تواند به افزایش فروش و جلب نظر مشتریان کمک بسیار زیادی بکند. امروزه کسب و کارهای زیادی را می توان دید که با وجود ارائه محصولات و سرویس های باکیفیت، مشتری بسیار کمی دارند. مشکل عمده اکثر آنها نداشتن یک استراتژی اصولی بازاریابی است.

بنابراین، در دنیای تجارت فقط کیفیت محصولات یا خدمات مهم نیست. بلکه کسب و کاری برنده است که بتواند توجه مشتریان بالقوه را جلب کند.

اگر می خواهید در جذب مشتری و فروش موفقیتی چشمگیر داشته باشید، این مطلب را دنبال کنید. مطمئن باشید که بهترین نکات و شیوه های بازاریابی و فروش را یاد خواهید گرفت. اما صبر کنید!!! کمی خودتان فکر کنید و هر آنچه از تکنیک های بازاریابی و فروش به ذهنتان می رسد را لیست کنید. بعد از آن با خواندن ادامه مطلب لیست خود را با مواردی که ما معرفی می کنیم، تکمیل کنید.

بهترین تکنیک های بازاریابی و فروش برای افزایش چشمگیر مشتریان



اصل اساسی در موفقیت کسب و کار، برقراری ارتباط صحیح با مشتریان بالقوه است. از آنجا که کاربران هدف به کسب و کارها به سختی اعتماد می کنند، بنابراین شما باید بتوانید یک استراتژی بازاریابی موفق برای خود تدوین کنید. برای نگارش یک برنامه بازاریابی منطقی باید اصول و تکنیک های بازاریابی و فروش را به خوبی یاد بگیرید. بنابراین با دقت و تمرکز کافی ادامه مطلب را مطالعه کنید و تمام نکات را یادداشت برداری کنید.

 1- نیازها و شرایط بازار خود را بشناسید



نقش شناخت بازار هدف در بازاریابی و فروش

شناخت و آگاهی از بازار هدف بسیار مهم است. زیرا اگر نیازهای مشتریان بالقوه خود را درک نکنید، نمی توانید در جذب مشتری موفقیتی داشته باشید. برای درک بازار هدف خود باید به این سوالات پاسخ بدهید:


  • مشکل و چالش اصلی مشتریان هدف شما چیست؟

  • محصول یا سرویس شما چگونه می تواند مشکل مخاطبان بازار هدف را حل کند؟

  • رقیب اصلی شما چه کسی است؟

  • محصول و خدمات رقیب اصلی شما چه نقاط ضعف و قوتی دارد؟



پاسخ دادن به این سوالات، می تواند به شما یک آگاهی و چشم انداز مناسب را از شرایط بازار هدف بدهد. زیرا آگاهی و شناخت است که به شما کمک می کند تا بتوانید یک استراتژی منطقی و مناسب برای بازاریابی و فروش تهیه کنید.

بنابراین قبل از هر کاری، ابتدا در رابطه با بازار هدف خود و نیازهای کاربران تحقیق کنید. به زبان ساده اگر شناختی از بازار نداشته باشید، مثل این است که بدون انجام تمرین و بدنسازی مناسب وارد یک رقابت ورزشی شوید. طبیعتا با این شرایط شکست شما قطعی خواهد بود.

2- آگاهی از مشخصات مشتریان بالقوه یک از اصولی ترین تکنیک های بازاریابی و فروش است



گام دوم برای داشتن یک استراتژی بازاریابی و فروش موفق، شناخت مشخصات مشتریان اصلی است. در واقع باید در این مرحله، سن، جنسیت و علایق مشتریان ایده آل خود را تعیین کنید. شما باید تمام وقت و انرژی خود را بر روی جلب نظر افرادی بگذارید که واقعا متقاضی خدمات و محصولات شما هستند.

به یاد داشته باشید که دنیای تجارت امروز فوق العاده رقابتی و بی‌رحم است. در نتیجه، شما فرصت کمی برای فروش محصول خود به مشتری دارید. بنابراین، بدون داشتن اطلاعات کافی نمی توانید نظر مشتریان بالقوه خود را تامین کنید.

شما می توانید از طریق نظرسنجی، شبکه‌های اجتماعی و یا وبسایت خود، مشخصات و جزئیات مشتریان بالقوه را بدست بیاورید. تا جایی که می توانید برای درک و شناخت کامل مشتریان وقت بگذارید. زیرا باید تمام جزئیات را در رابطه با کاربران هدف جمع آوری کنید. در واقع این مرحله یکی از کلیدی ترین تکنیک های بازاریابی و فروش است.

۳- به صورت تیمی کار کنید



فرآیند فروش یک کار کاملا گروهی است. تیم بازاریابی باید به تیم فروش کمک کند. هر کدام از اعضای تیم فروش باید به یکدیگر کمک کنند. در نهایت تمام کارهایی که افراد و گروه ها انجام می دهندُ باید یک آرمان را دنبال کنند. در واقع، هدف نهایی این کار تیمی کمک به رشد تجارت است.

بنابراین، تمام افراد باید به رشد و اعتلای مجموعه خود اهمیت بدهند. به این شکل آن کسب و کار می تواند موفق باشد. بگذارید یک داستان را برای شما تعریف کنیم:

در ژاپن دو مرد در ایستگاه اتوبوس منتظر بودند. به یکباره یکی از آنها به سمت یک ماشین برند تویوتا می رود. آن فرد یک دستمال را از جیب خود خارج کرده و شروع به تمیز کردن خودرو می کند. بعد از انجام کار دوباره به ایستگاه برمیگردد. شخص دوم کاملا متعجب به او نگاه می کند. چون تصور می کرد که ماشین مال آن شخص است. برای همین از او پرسید که چرا ماشین را تمیز کرده و دوباره به ایستگاه برگشته است؟ شخص در پاسخ می گوید: من در شرکت تویوتا کار می کنم. از آنجا که کثیف بودن ماشین به وجهه شرکت من آسیب وارد می کند، آن را تمیز کردم.

همانطور که متوجه شده اید این شخص نسبت به شرکت تویوتا احساس مسئولیت می کند. بنابراین، کاملا واضح است که تویوتا در صنعت خودرو به موفقیت چشمگیری می رسد.

۴- برقراری ارتباط صحیح با مشتری از کلیدی ترین تکنیک های بازاریابی و فروش است



تاثیر ارتباط با مشتری در تکنیک های بازاریابی و فروش

از جمله رایج‌ترین تکنیک های بازاریابی و فروش در هر کسب و کار موفقی، برقراری ارتباط درست و مناسب با مشتری است. بنابراین،باید از نرم افزارهای مدیریت با مشتری استفاده کنید. پلتفرم های CRM به شما کمک می کنند تا بتوانید رفتار کاربران را آنالیز و بررسی کنید. به این ترتیب می توانید اطلاعات و جزئیات بیشتری را از مشتریان و مخاطبان خود بدست بیاورید.

آیا می خواهید بدانید که مخاطبان شما به کدام پست ها علاقمند هستند؟ آیا دوست دارید که متوجه شوید کدام ایمیل های ارسالی را کاربرانتان مطالعه کرده اند؟ آیا علاقمند هستید که متوجه شوید آیا مشتریان بالقوه از محصولات و خدمات شما راضی هستند و از آنها استفاده می کنند؟

پاسخ این سوالات و حتی اطلاعات بیشتر را با استفاده از پلتفرم های مدیریت ارتباط با مشتری به دست خواهید آورد. با استفاده از این روش فوق العاده بازاریابی در جلب رضایت مشتری و افزایش فروش، موفق عمل می کنید.

۵- به گزارش ها و داده های اطلاعاتی توجه کنید



آنالیزها و گزارش های آماری، فوق العاده در کسب و کارها اهمیت فراوانی دارند. بنابراین، حتما برای خود اهداف بازاریابی تدوین کنید. سپس با آنالیزهای آماری بررسی کنید که آیا کارهایی که انجام می دهید شما را به اهدافتان نزدیک کرده است یا خیر.

ما می دانیم که انجام تجزیه و تحلیل ممکن است زمانبر باشد. اما به یاد داشته باشید که اعداد و مولفه ها هیچوقت دروغ نمی گویند. انجام آنالیز به شما نشان می دهد که در چه بخش هایی از فروش و بازاریابی موفق و در چه بخش هایی ناموفق بوده اید. بنابراین، با توجه به عملکردی که داشته اید، می توانید استراتژی بازاریابی و فروش خود را اصلاح کنید.

برای انجام بررسی و آنالیز عملکرد برنامه بازاریابی و فروش خود می توانید از بازه های یکساله استفاده کنید. سپس از گزارش ایجاد شده برای شناسایی نقاط ضعف و قوت استراتژی خود استفاده کنید. در واقع باید کارها و نقاطی که قیف بازاریابی شما بر خلاف اهدافتان حرکت می کند را شناسایی کنید.

به این شکل می توانید تصمیمات هوشمندانه و منطقی بگیرید. تا در نهایت بتوانید بازدهی استراتژی بازاریابی خود را بهبود بدهید. بنابراین یکی از تاثیرگذارترین تکنیک های بازاریابی و فروش، آنالیز عملکرد است.

۶- به مشتریان خود گوش بدهید



توجه کردن به مشتری از مهمترین تکنیک های بازاریابی و فروش است.

مشتریان انتظار دارند که شما به آنها اهمیت بدهید. در واقع، اهمیت و احترام یکی از اولویت های کاربران برای انتخاب محصول و سرویس شما است.

بنابراین حتما به نظرات مشتریان و مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی و وبسایت توجه کنید. از مواردی که کاربران مطرح می کنند برای بهبود محصول و سرویس خود استفاده کنید. به سوالات و مشکلات مشتریان توجه کنید و راهکار مناسب ارائه بدهید. مطمئن باشید که کاربران بیش از پیش به کسب و کار و برندتان توجه می کنند. به این ترتیب آنها استفاده از محصول و سرویس شما را در اولویت اول خود قرار می دهند.

۷- آموزش را فراموش نکنید



هدف شما باید در ابتدا آموزش و راهنمایی مخاطب باشد. زیرا کاربران به کسب و کارهایی که تنها به فروش و کسب سود توجه می کنند، اعتماد ندارند. بنابراین اگر به صورت کاملا صادقانه به مخاطبان خود آموزش بدهید، می توانید اعتماد آنها را بدست بیاورید. همچنین مخاطبان به این نکته پی می برند که در کسب و کار خود خبره و باتجربه هستید.

پس یکی از کلیدی ترین تکنیک های بازاریابی و فروش، آموزش و راهنمایی کردن مخاطب است. شما می توانید با انتشار پست‌، برگزاری وبینار و ارسال ایمیل به مخاطبان خود، به بهبود دانش آنها کمک کنید. در واقع آموزش علاوه بر اعتماد سازی، باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود.

به یاد داشته باشید که این آموزش است که باعث جلب اعتماد و ایجاد حس رضایت در کاربران می شود. در نتیجه کسب اعتماد و رضایت مخاطبان، آنها برند شما را به دیگران به عنوان یک کسب و کار قابل اعتماد معرفی می کنند. بنابراین آموزش و کمک کردن به مخاطب را فراموش نکنید.

۸- به مشتریان خود کمک کنید



کمک به مشتریان از کلیدی ترین تکنیک های بازاریابی و فروش است

هدف نهایی ما از پیاده ساری برنامه بازاریابی و فروش جلب نظر و رضایت مشتریان و مخاطبان است. بنابراین باید شما به کاربران خود اهمیت بدهید. یکی از مزایای توجه به صدای مخاطبان شناسایی کردن نیازها و تمایلات جدید آنها است. همچنین، می توانید نقاط ضعف و قوت محصول و سرویس خود را پیدا کنید.

محصول یا سرویس شما چه ویژگی هایی دارد؟ این بیشترین سوالی است که توسط کاربران پرسیده می شود. اما حقیقت این است که آشنایی با ویژگی های محصول و خدمات برای مشتریان خیلی مهم نیست.

در واقع شما باید به مشتریان خود بگویید که کالا یا سرویس تان چگونه مشکل آنها را حل می کند. بنابراین، تنها روی ویژگی های راه حل خود تمرکز نکنید. بلکه به این فکر کنید که چگونه این ویژگی ها می توانند به مشتریان شما کمک کنند.

به زبان ساده باید به این سوال مهم پاسخ بدهید. چگونه معضل و مشکل مشتریان توسط محصول شما حل می شود؟ اگر مشتریان خود را بشناسید، پس میدانید که نیاز و مشکل آنها چیست. در نتیجه می توانید بسیار ساده توضیح دهید که راه حل شما چگونه باعث برطرف شدن مشکل آنها می شود.

بنابراین، می توانید مشتریان را راحت تر متقاعد کنید که راه حل شما موثرتر و آسان‌تر مشکل آنها را حل می کند.

۹- مخاطبان خود را وادار به عکس العمل کنید



همیشه سعی کنید مشتریان خود را وادار به واکنش و عکس العمل کنید. مثلا بعد از معرفی محصول و نحوه حل مشکل، از آنها بخواهید که نظر خود را عنوان کنند. یک ترفند دیگر ارائه تعداد محدودی از محصول یا سرویس به مخاطبان برای امتحان آن است.

همچنین می توانید با ارائه امتیازات و تخفیفاتی، مشتریان خود را وسوسه کنید تا محصول را سفارش بدهند.

یک ترفند دیگر ارائه پاداش به مخاطب برای معرفی راه حل در شبکه های اجتماعی است. به عنوان مثال خیلی از اپلیکیشن ها هستند که در صورت دعوت دوستان توسط کاربر، تخفیفات و جوایزی را برای او در نظر می گیرند.

این نکته را فراموش نکنید که مخاطب جایزه را دوست دارد. بنابراین با ارائه پیشنهادی وسوسه کننده از یکی از تاثیرگذارترین تکنیک های بازاریابی و فروش برای جذب کاربر استفاده کنید.

10- با تیم های بازاریابی و فروش جلسه بگذارید



آیا مخاطبان به محتوایی که تولید می شود علاقه دارند؟ آیا کاربران در وبینارها شرکت می کنند؟ آیا محتوای تولید شده باعث شده تا مخاطب اقدام به خرید کند؟

برای رسیدن به درآمد بیشتر باید بین گروه های سازمان شفافیت و همکاری وجود داشته باشد. در واقع با ارائه گزارش ها و پاسخ به سوالات، تیم بازاریابی و فروش می توانند مشکلات را شناسایی کنند. به این ترتیب، آنها با ارائه راه حل های مختلف کمک می کنند تا مشکل برطرف شود.

به علاوه، این نکته را فراموش نکنید که گروه بهتر از فرد می‌تواند تصمیم بگیرد. بنابراین، برگزاری جلسات و ایجاد هماهنگی بین اعضای بازاریابی و فروش بسیار مهم است.

همانطور که به شما قول داده بودیم، می توانید با استفاده از این تکنیک های بازاریابی و فروش به بهبود وضعیت کسب و کار خود کمک کنید. این ترفندها در عین ساده بودن، بسیار تاثیرگذار هستند. اما حتما روش های بازاریابی و فروش دیگری هم هستند که می توانند به ارتقاء کسب و کار کمک کنند. اگر از شیوه های بازاریابی و فروش موفقی استفاده کرده اید، خوشحال می شویم که آن را با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت پست مهمان با لینک های فالو

خدمات ثبت پست مهمان و درج بکلینک با لینک های فالو توسط سایت سلفری sellfree

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

سایت های برتر آگهی رایگان

سایت های بسیار زیادی جهت ثبت آگهی در کشور وجود دارند که از معروف ترین آنها وب سایت رایگان بفروش، دیوار و شیپور می...

ثبت آگهی فروش کالا

ثبت آگهی فروش کالا در سایت sellfree.ir

اپلیکیشن های ثبت آگهی رایگان

جهت ثبت آگهی در اینترنت می توانید از دو طریق طریق سایت ثبت آگهی و برنامه ثبت آگهی اقدام نمایید. برنامه ها و سایت...

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟ بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که زمان آزاد و فرصت های فراوانی...

ثبت آگهی فروش خودرو

در گذشته بسیار افرادی بودند که بدون اطلاع از قیمت خودرو خریدو فروش می کردند و یا چه بسیار کسانی که برای مطلع شداز...

تأثیر خرید و فروش کالای دست دوم بر اقتصاد کشور

خرید و فروش کالای دست دوم یا همان کالا های استفاده شده و کار کرده، یکی از عوامل مهم در اقتصاد کشور محسوب میشود. این...

فروش کالای دست‌ دوم

فروش کالای دست دوم، یعنی فروش کالا هایی که پیش تر توسط شحص دیگری استفاده شده اند، یک صنعت روبه رشد و پرطرفدار در...

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

استراتژی‌های فروش

همه کسب و کارها دوست دارند تا یک فروش موفق داشته باشند ولی برخورداری از یک فروش موفقیت ‌آمیز، استراتژی ‌ها و تکنیک‌...

چطور میتونم ویدیوهای آموزشی و فایل های دیجیتالی خودم رو بفروشم؟

فروش ویدیوهای آموزشی در هر حوزه و فایل های دیجیتالی از طریق سایت رایگان بفروش (سلفری)

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد