به روز رسانی: 03 اسفند 1398 ساعت 15:33:05
تاریخ ثبت: 17 بهمن 1398 ساعت 11:44:22
امروزه اگر شما بهترین محصول بازار را هم تولید کرده باشید تا وقتی که مشتری های بالقوه شما در بازار از وجود آن خبر نداشته باشند قطعا برای خرید آن محصول سراغ شما نخواهند آمد.
در واقع هر کسب و کاری برای دیده شدن و رشد کردن نیاز به تبلیغات دارد. به صورتی که یکی از مهمترین اهداف تبلیغات برای هر کسب و کاری جذب مشتریان بیشتر است. در واقع می توان گفت با اجرای صحیح تبلیغات برای کسب و کار خود به بهترین شیوه ممکن سرمایه گذاری کرده اید.
اما برای اجرای صحیح یک برنامه تبلیغاتی که منجر به رشد کسب و کار شما شود باید به نکات متعددی توجه داشته باشید که در ادامه مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد.
بازار هدف:
سعی کنید در ابتدای کار برای اینکه تبلیغات شما بازده مناسبی داشته باشد حتما بازار هدف مشخصی را برای خود مشخص کنید تا بتوانید با برنامه ریزی درست و دقیق تبلیغاتی اثر بخش را برای بازار هدف خود اجرا کنید.
مزیت رقابتی = برگ برنده
همیشه سعی داشته باشید مزیت رقابتی مربوط به کسب و کار خود را کاملا برای مشتریان خود مشخص کنید. در رابطه با مزیت رقابتی مد نظر داشته باشید که یکی از رموز اصلی که منجر به افزایش فروش محصول شما خواهد شد نشان دادن مزیت و ویژگی خاص کسب وکار شما به مشتریان تان است.
خرج کنید
قطعا یکی از بدترین استراتژی های صرفه جویی مالی در هر کسب و کاری کاهش بودجه تبلیغاتی خواهد بود. برای صرفه جویی مالی در هر کاری روش های بسیار مناسب تری وجود دارد و باید مد نظر داشت که تبلیغات خوب نه تنها هزینه نیست که به نوعی بهترین سرمایه گذاری هم می باشد.
نظارت داشته باشید
همیشه بر روند بازخورد حاصل از تبلیغات خود نظارت داشته باشید. در واقع می توان با یک سوال ساده از مشتریان خود درباره چگونگی روند آشنایی آنها با محصولات خود شیوه های تبلیغاتی اثر گذار در مورد محصولات خود را شناسایی کنید و با افزایش سرمایه تبلیغاتی خود در ان بخش ها به گسترش کسب و کار خود رونق بیشتری دهید.
روی کاغذ بنویسید
سعی داشته باشید همیشه برنامه مشخص شده برای کسب و کار خود را روی کاغذ بنویسید. نوشتن به روند کاری شما نظم می دهد و منجر به مشخص شدن چهارچوب برای تبلیغات شما خواهد شد.
وب سایت داشته باشید
در دنیای امروز داشتن وب سایت تقریبا برای هر کسب و کاری دارای اهمیت بالایی است. در واقع وب سایت خوب می تواند برای هر کسب و کاری یک هویت ویژه ایجاد کند و جزو استراتژی های مناسب برای گسترش کسب وکار و تبلیغات آن استفاده از وب سایت می باشد.
فضاهای رایگان را فراموش نکنید:
امروزه هم در تبلیغات آفلاین و هم در شیوه تبلیغات آنلاین فضاهای متنوع رایگانی برای انجام برنامه های بازاریابی وجود دارد که می توان با استفاده درست از این شیوه تبلیغاتی هم صرفه جویی مالی انجام مناسبی گیرد و هم منجر به جذب مشتریان زیادی برای ما بشود.
شبکه های اجتماعی
با توجه به ضریب نفوذ بسیار بالای شبکه های اجتماعی در بین کاربران اینترنت در سراسر ایران، توجه به این شبکه ها و استفاده بهینه از آنها برای گسترش کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است.
در واقع می توان گفت با فعالیت درست و اصولی در شبکه های اجتماعی بر تعداد مشتریان خود روز به روز افزایش دهید.
کاتالوگ های تبلیغاتی:
داشتن کاتالوگ های تبلیغاتی برای هر کسب و کاری دارای اهمیت است، اما با توجه با هزینه های بالای طراحی و چاپ انواع کاتالوگ ها، جایگزینی این شیوه با طراحی و انتشار کاتالوگ های دیجیتالی به صورت رایگان در فضای مجازی می تواند شیوه مناسب تری باشد.
کارت ویزیت داشته باشید
از گذشته تا به امروز استفاده از انواع کارت ویزیت ها به عنوان راهکاری از تبلیغات با هزینه های کم و بازخورد مناسب استفاده می شده است، التبه باید به این نکته اشاره کرد که امروزه با توجه پیشرفت های حاصل شده انواع دیجیتالی از کارت ویزیت هم وجود دارد که استفاده از این محصولات را از همیشه آسان تر کرده و بازخورد آن را نیز افزایش می دهد.
بازاریابی ایمیلی
بازاریابی با کمک ایمیل هم جزو روش هایی از تبلیغات و بازاریابی می باشد که درارای طرفداران زیادی بوده و بازده مناسبی هم برای کسب و کار ما به وجود می آورد.
در ضمن از ویژگی های استفاده از این شیوه از بازاریابی می توان به این نکته اشاره کرد که شما با رعایت نکات ساده ای می توانید بودن هزینه خاصی در ذهن مشتری خود باقی بمانید.
حتی اگر کسب و کاری آنلاین هم ندارید به راحتی با اخد آدرس ایمیل مشتریان خود امکان پیاده سازی و استفاده صحیح از این شیوه را خواهید داشت و قطعا با رعایت اصول ساده این تبلیغات نتیجه فوق العاده ای برای شما خواهد داشت.
بازار یابی محتوا
یکی از بهترین شیوه های بازاریابی و تبلیغات که مزایای بسیاری برای کسب و کار ما به وجود می آورد اساتفاده از شیوه بازاریابی محتوا می باشد به این صورت که ما با تولید محتوایی با ارزش برای مخاطبین خود، اعتماد سازی کرده و با استفاده از این شیوه کسب وکار خود را گسترش دهیم.
مقاله نویسی تخصصی
می توان با استفاده این راهکار خود را به عنوان متخصص در حوزه کاری مشخص نشان دهیم که منجر به افزایش اعماد مشتریان به ما خواهد شد و این باعث افزایش مشتریان و درامد ما می شود.
تبلیغات موبایلی
امروزه با توجه به گشترش ضریب نفوذ انواع تلفن های هوشمند بین مردم می توان به عناون یکی از روشهای پر کاربرد و دارای بازده بالا در تبلیغات را تبلیغات در تلفن همراه نام برد.
امروزه بسیاری از کسب و کارها اقدام به تبلیغات بر پایه برنامه های تلفن های هوشمند می کنند.
مسابقات آنلاین
امروزه بسیاری از کسب و کارهای فعال در شبکه های اجتماعی با استفاده از برگزاری انواع گوناگونی از مسابقات سعی در گسترش کسب و کار خود و تبلیغات از این طریق را دارند. لذا می توان از مسابقات آنلاین در شبکه های اجتماعی مختلف همچون اینستاگرام به عنوان یک استراتژی تبلغاتی مناسب نام برد.
بر اساس اطلاعات موجود می توان با در نظر گرفتن یک جایزه مناسب در این نوع مسابقات آنلاین بازدهی مناسبی را برای آن ایجاد کرد.