جستجو

به روز رسانی: 30 مهر 1399 ساعت 15:18:57
تاریخ ثبت: 15 مهر 1399 ساعت 12:17:49
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/39255
همانطور که می دانید، چیزی نمانده تا از زمان ظهور ویروس کرونا و همه گیر شدن آن در جهان یک سال بگذرد. در دوران کرونا اتفاقات بسیار زیادی در دنیای کسب و کار ها رخ داده که یکی از مهمترین های آن رونق کسب و کار های اینترنتی در این برهه از زمان است.

این پدیده تا حد زیادی زندگی همه ما را دستخوش تغییراتی کرده که تا پیش از این حتی تصور آن برای ما دشوار و دور از ذهن بود.

تا پیش از ظهور کرونا، تعداد افراد حاضر در یک مکان موضوع حساسیت برانگیزی نبود و کمتر کسی پیدا می شد که به طور روزمره به آن فکر کند اما امروزه می بینیم که به طور دائم هشدار ها و توصیه هایی مبنی بر کاهش حضور افراد مختلف در یک مکان و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی به گوش می رسد.

همین امر باعث شده است تا شکل زندگی روزمره ما و فعالیت های ما محدود تر شود و راهکار های جدیدی را برای رفع نیاز های خود ایجاد کنیم.

یکی از اولین تغییراتی که در دوران همه گیر شدن ویروس کرونا شاهد آن بودیم، تعطیلی اداره ها و رواج یافتن دورکاری بوده است.

بخش بزرگی از نیروی کار دیگر برای انجام وظایف شغلی خود از خانه خارج نمی شوند و در منزل خود به این وظایف رسیدگی می کنند.

این تغییر در سبک زندگی باعث شده است تا شکل خرید و تامین اقلام مورد نیاز ما نیز به کلی دگرگون شود و نسبت به گذشته بسیار کمتر به بازار مراجعه کنیم.

از طرف دیگر خود نیاز های ما نیز دیگر مانند گذشته نیستند و با فراگیر شدن ویروس کرونا بسیاری از فعالیت ها و سرگرمی هایی که به آن ها عادت داشته ایم تعطیل شده اند و باید به دنبال راه های جدیدی برای وقت گذرانی و کسب لذت در دوران کرونا باشیم.

به عبارت دیگر ویروس کرونا باعث شده است تا شکل خرید های ما، چیزهایی که می خریم و زمانی که صرف خرید می کنیم دچار تغییراتی شود که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم و می بینیم که چگونه دوران عجیب کرونا باعث افزایش رونق کسب و کار های اینترنتی شده اند.

کرونا چه تاثیری بر کسب و کارهای اینترنتی گذاشته است؟


کرونا چه تاثیری بر کسب و کارهای اینترنتی گذاشته است؟


طبیعتا با توجه به آن که زندگی بیرون از خانه محدود تر شده است و افراد وقت بیشتری را درون منازل خود می گذرانند، در نتیجه وقت بیشتری را صرف گشت و گذار در اینترنت و تعامل با کسب و کارهای اینترنتی نیز می کنند. اما آیا همه ی کسب و کارهای اینترنتی از این وضع سود برده اند؟

اگر چه در نگاه اول توجه همه ما به سمت کسب و کارهایی جلب می شود که به دلیل محدود شدن ساعات کاری فروشگاه ها و کمتر شدن رفت و آمد مردم در بازار، توانسته اند مشتریان جدید بسیاری را پیدا کنند و شاهد رشد کسب و کار خود باشند.

اما در این میان بخش دیگری از بازار کسب و کارهای اینترنتی دچار رکود شده اند و تا مرز ورشکستگی پیش رفته اند.

از مهم ترین کسب و کارهایی که به دلیل کرونا رونق خود را از دست داده اند و تا مرز تعطیلی رفته اند کسب و کارهایی هستند که در زمینه گردشگری و مسافرت فعالیت می کردند.

بدیهی است که با محدود شدن و قرنطینه شدن بسیاری از شهر ها، دیگر کسی نیازی به خدمات کسب و کارهای گردشگری و مسافرتی نخواهد داشت.

اما از طرف دیگر کسب و کارهای مربوط به خدمات فروشگاهی و عرضه مواد غذایی دچار رشد چشمگیری شده اند که ارتباط مستقیمی با فراگیر شدن ویروس کرونا و خانه نشینی بسیاری از مردم دارد.

طبیعتا با توجه به قدرت انتقال بالای ویروس کرونا و توصیه ها مبنی بر پرهیز از تردد غیر ضروری در سطح شهر، مردم ترجیح می دهند تا اقلام مصرفی مورد نیاز خود را بدون آن که از خانه خارج شوند تهیه کنند و این دقیقا همان چیزی است که کسب و کار های اینترنتی انجام می دهند.

افزایش حجم سفارشات برخی کسب و کار ها در دوران کرونا

افزایش حجم سفارشات برخی کسب و کارهای اینترنتی در دوران کرونا


بررسی ها و مطالعات انجام شده نشان می دهند که در دوران کرونا تعداد و حجم سفارشات مربوط به اقلام مصرفی و مواد غذایی یا به اصطلاح سوپرمارکتی رشدی ۱۲۰ درصدي داشته است که رقم بسیار قابل توجهی است.

از دیگر کسب و کار های اینترنتی که در دوران کرونا رونق قابل توجهی یافته اند و شاهد افزایش مخاطبین خود بوده اند، کسب و کارهای مربوط به رسانه و ویدیو بوده است.

از آن جایی که بخش زیادی از مردم به شکل دورکاری فعالیت می کنند دیگر لازم نیست تا بخش بزرگی از زمان خود را در ترافیک و در مسیر خانه تا محل کار سپری کنند. به همین دلیل ساعات بیشتری را در خانه سپری می کنند و اوقات فراغت آن ها افزایش یافته است.

همین امر باعث شده است تا افراد وقت بیشتری را برای گشت و گذار در دنیای رسانه و ویدیو سپری کنند که باعث رشد کسب و کارهای مربوط به این حوزه ها شده است.

وب سایت ها و سرویس های پخش فیلم و سریال از پر رونق ترین کسب و کارهای دوران کرونا به شمار می روند.

علاوه بر بخش سرگرمی، بخش آموزشی اینگونه کسب و کارها نیز شاهد رشد قابل توجهی بوده است که به دلیل تعطیلی مدارس و محدود شدن دانشگاه ها امری قابل انتظار بود.

بهترین استراتژی برای کسب و کارهای اینترنتی در دوران کرونا

بهترین استراتژی برای کسب و کارهای اینترنتی در دوران کرونا


همان طور که در ابتدا گفته شد، کرونا بر زندگی همه ما تاثیر گذاشته است و به نوعی همه ما دچار نوعی بلاتکلیفی و سردرگمی در مواجهه با این بحران هستیم.

بنابراین اگر به عنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی این مطلب را می خوانید و احساس می کنید که در مواجهه با این شرایط جدید دستپاچه شده اید، خوب است بدانید که شما تنها نیستید و حتی مشتریان شما نیز حس مشابهی دارند.

به همین دلیل پیش بینی رفتار مراجعین و یا مشتریان کسب و کارهای اینترنتی در این شرایط ویژه و بحرانی، کار چندان راحتی نیست.

به خصوص با توجه به آن که زمان مشخصی برای پایان وضع فعلی وجود ندارد و این طور که به نظر می رسد، حداقل تا یک یا دو سال آینده به شرایط قبل از کرونا بر نخواهیم گشت.

بنابراین بهترین استراتژی برای کسب و کارهای اینترنتی در دوران کرونا این است که خودشان را با تغییرات و رفتار و عادت های جدید مشتریان و مراجعین خود هماهنگ کنند تا بتوانند به طور مستمر نیاز های آنان را برطرف کنند و از رونق نیفتند.

از ویژگی های طبیعی رفتار انسان در شرایط بحرانی مانند شرایطی که در دوران کرونا حاکم است این است که به تدریج خود را با شرایط وفق می دهد و در تصمیم گیری ها و رفتار خود به طور مداوم تغییراتی را ایجاد کند.

شما به عنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی با توجه به آشنایی که با جامعه هدف خود دارید باید این تغییرات را شناسایی کنید و انعطاف بالایی در مواجهه با آن ها نشان دهید. فراموش نکنید که هیچکس بهتر از خود شما مشتریان و مراجعین شما را نمی شناسد.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

تبلیغات رایگان کسب و کار

آیا به دنبال افزایش دیداری برند خود هستید؟ راهکارهای مؤثری را برای تبلیغ رایگان کسب و کار خود در شبکه کشف کنید....

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

بک لینک چیست و چرا وب سایت به آن نیاز دارد

با کشف اهمیت بک لینک‌ها برای رشد وب‌سایت خود. یاد بگیرید بک لینک‌ها چیستند و چرا وب‌سایت شما نمی‌تواند بدون آن‌ها...

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

تبلیغات رایگان کسب و کار در اینترنت

در این مقاله، با تبلیغات رایگان آشنا شوید و چگونه از آن برای جذب مشتریان و افزایش رشد کسب و کار خود بهره‌برداری...

با 9 روش تبلیغات اینترنتی آشنا شوید

بی شک تمامی کسب و کارها فارغ از اینکه کوچک و یا بزرگ باشند، به نحوی در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. چنین مشاغلی...

کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی

در حال حاضر تغییر چشمگیری در دنیای دیجیتال رخ داده است. از آنجایی که دیگر مانند گذشته، مصرف کننده ها جذب هر محتوایی...

رپورتاژ خبری چیست و چگونه به بهبود کسب و کار کمک می کند؟

همه ما عبارت رپورتاژ خبری را بارها و بارها شنیده ایم. اما واقعا می دانیم که رپورتاژ آگهی چیست و چرا در دنیای تجارت...

قوانین فروشگاه های اینترنتی (قوانین فروش آنلاین کالا)

قوانین فروشگاه های اینترنتی به اندازه کالایی که ارائه می دهند مهم است. در واقع یکی از مهم ترین مواردی که یک کسب...

با تفاوت سایت مارکت پلیس و فروشگاه اینترنتی آشنا شوید

در دنیای مدرن بسیاری از افراد ترجیح می دهند از فروشگاه های آنلاین خرید کنند. سایت های فروشگاهی انواع مختلفی دارند...

وب سایت یا اینستاگرام، کدام یک برای کسب و کار بهتر است؟

در این مقاله می خواهیم به تفاوت استفاده از اینستاگرام و وب سایت در کسب و کار بپردازیم، چون اخیرا شایعه ای مبنی بر...

راه اندازی کسب و کار آنلاین

راه اندازی کسب و کار به صورت آنلاین یکی از پر طرفدارترین راه ها برای شروع کار به صورت آنلاین است. شروع یک تجارت آنلاین...

کرونا کسب و کارهای اینترنتی را رونق داد

ظهور ویروسی به نام کرونا باعث ایجاد تغییرات اساسی در مناسبات اقتصادی بازارهای سراسر جهان شده است، بازارهای ایران...

تولید محتوا کلید تبلیغات اینترنتی

امروزه تبلیغات اینترنتی و تولید محتوا به بخش جدا نشدینی از یک کسب و کار تبدیل شده است. هدف از تولید محتوا کسب رتبه...

پردرآمدترین مشاغل در دوران کرونا

یه نظر شما پردرآمدترین مشاغل در دوران کرونا ؟ آیا می توان از این شرایط درآمدی را کسب کرد؟ در زمان حال به دلیل شیوع...

روش های افزایش فروش اینترنتی

افزایش فروش اولین دغدغه و مشکل برای فروشگاه های آنلاین است. آن ها باید سعی کنند محصولات خود را به صورت آنلاین به...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد