به روز رسانی: 11 مرداد 1399 ساعت 17:03:12
تاریخ ثبت: 26 تیر 1399 ساعت 17:29:50
طبق آمار و ارقام منتشر شده توسط مراکز معتبر، فروش آنلاین نسبت به ماه ها و سال های گذشته چندین درصد رشد داشته است. آمار نشان دهنده "تغییر در الگوهای خرید" مصرف کنندگان در زندگی تحت محدودیت های قرنطینه کووید 19 بود.
اوضاع به سرعت در حال تغییر است. تعداد افرادی که در اجتماع حضور دارند از هزاران نفر به صدها نفر و ده ها نفر کاهش یافته است. رستوران ها، کافه ها، سالن های سینما و سالن های ورزشی در بسیاری از شهرهای بزرگ در حال تعطیل شدن هستند. در همین حال، بسیاری از کارمندان نیز با چالش های جدید کار از راه دور تمام وقت روبرو هستند. به همین دلیل
فروش آنلاین در دوران کرونا بیشتر شد.
در اصل، مردم با واقعیت های دنیای به هم پیوسته کنار می آیند و جدا کردن موقت این ارتباط با دیگران بسیار دشوار است. گفتن اینکه ما در روزهای بی سابقه ای زندگی می کنیم احساس ناامنی ایجاد می کند.
یکی از پاسخ هایی که ما در مورد نحوه نزدیک شدن افراد به این دوره از انزوا و عدم اطمینان مشاهده می کنیم، تغییرات یک شبه در رفتارهای خرید آنها است.
با توجه به اینکه
کرونا در بیشتر شهر ها در حال گسترش است، مسئولین دستور می دهند مشاغل غیر ضروری تعطیل شوند و مشتریان از حضور در مکان های عمومی اجتناب کنند. محدود کردن خرید جز برای موارد ضروری صورت گرفته است. بنابراین تمام برند ها برای پاسخگویی به نیازهای متغیر، باید با این شرایط سازگار شوند و انعطاف پذیر باشند.
هراس از خرید در دوران ویروس کرونا
با اعلام خبر انتشار COVID-19 و در حالی که رسماً توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان بیماری همه گیر شناخته شد، مردم شروع به خرید مواد مورد نیاز خود به میزان زیاد و جمع آوری آن ها در منزل کردند. آنها وسایل پزشکی مانند ضدعفونی كننده دست، ماسک و لوازم ضروری مانند دستمال توالت و مواد غذایی را خریداری كردند.
انسان ها به روش های مختلف به بحران ها پاسخ می دهند. هنگامی که با یک وضعیت نامشخص و خطرناک روبرو هستیم که هیچ کنترلی بر آن نداریم، تمایل داریم هر کاری را که می توانیم انجام دهیم تا احساس امنیت کنیم.
گسترش جهانی COVID-19 با عدم اطمینان و در بعضی مواقع اطلاعات متناقض همراه بوده است. هنگامی که افراد در حال شنیدن توصیه های مختلف از منابع مختلف هستند، به دنبال راهی برای کنترل بر اوضاع زندگی خود می گردند.
روی آوردن به سفارشات اینترنتی
با انتشار این ویروس و نبود واکسن و درمان قطعی برای آن تنها راه مقابله، دور بودن از افراد جامعه و مکان هایی است که ممکن است ویروس در آن ها وجود داشته باشد. بسیاری از افراد تمام نیاز های خود را از طریق
فروشگاه های اینترنتی برآورده می کنند و تا حد امکان از حضور در اجتماع پرهیز می کنند.
آیا سفارش آنلاین در طول COVID-19 ایمن است؟
با مشخص شدن چگونگی آلودگی سطوح مختلف به COVID-19، برخی از خریداران سؤالاتی در مورد ایمنی در
دریافت سفارشات آنلاین خود مطرح کرده اند. کارشناسان دریافتند که این ویروس بسته به جنس مواد، از سه ساعت تا سه روز می تواند روی سطوح زندگی کند. (توجه داشته باشید که یافتن نتایج قطعی در این روزهای ابتدایی ویروس دشوار است و از آنجا که کارشناسان مطالعه خود را درباره آن ادامه می دهند، ممکن است این تعداد تغییر کند.)
گفته می شود، بعید است COVID-19 از زمان بسته بندی تا زمان دریافت بسته خود (به ویژه با کاهش سرعت سیستم تحویل) روی کالاهای خریداری شده شما زنده بماند و با این شرایط حمل و نقل محیط COVID-19 زنده نمی ماند، بنابراین به احتمال زیاد شما هم از طریق خود بسته در معرض خطر قرار نمی گیرید.
اگرچه هنوز نگرانی از ویروس کرونا و اثرات آن بر اقتصاد وجود دارد، اما نسل های قدیمی نسبت به نسل های جوان نگرانی کمتری دارند و کمتر اجازه می دهند این امر روی عادات خرید آنها تأثیر بگذارد.
در این میان تمام شرکت ها و مراکز فروش نیز برای جلوگیری از کاهش فروش خود به سرعت کسب و کار خود را در فضای آنلاین گسترش می دهند.