به روز رسانی: 05 آذر 1399 ساعت 11:43:54
تاریخ ثبت: 25 آبان 1399 ساعت 19:25:15
در دنیای مدرن، زندگی ما بسیار بیش تر از ده سال پیش با دنیای دیجیتال و همچنین دیجیتال مارکتینگ در هم آمیخته است. در حقیقت، بیش از نیمی از 53٪ از جمعیت جهان در حال حاضر می توانند از طریق دستگاه های مختلف تلفن همراه به اینترنت دسترسی داشته باشند. بنابراین یک
متخصص دیجیتال مارکتینگ خوب و حرفه ای که شرکت ها به دنبال آن هستند، لازم است به چه مورادی تسلط داشته باشد؟ در اینجا 6 نکته اساسی آورده شده است که به شما در تخصص، استراتژی و کارآیی حرفه خود به عنوان متخصص دیجیتال مارکتینگ کمک می کند.
1- در رویدادهای شبکه شرکت کنید
اگرچه دانش و اطلاعات مربوط به دیجیتال مارکتینگ به طور گسترده از منابعی مانند پادکست ها و مقالات آنلاین در دسترس است، اما سرمایه گذاری در یک کنفرانس حرفه ای مزایایی را به شما می دهد که منابع اطلاعاتی دیگر به سادگی نمی توانند از آن استفاده کنند.
در این کنفرانس ها یا رویدادهای شبکه ای، شما این فرصت را دارید که به متخصصان صنعت جهانی گوش فرا دهید، از بهترین متخصصان دیجیتال مارکتینگ در کلاس مشاوره بگیرید و نگاهی به جهتی که صنعت دیجیتال مارکتینگ در آن قرار دارد، کنید. آن ها اغلب پر از رویدادهای جالب، کارگاه ها و دروسی هستند که همه در جهت کمک به شما در ارتقا مهارت های خود و گسترش درک شما برای انجام کاری است که انجام می دهید.
2- از مارک های بازاریابی دیجیتال و کارآفرینان یاد بگیرید
اگر شما در فکر دیجیتال مارکتینگ هستید و یا به تازگی کار خود را شروع کرده اید، سرمایه گذاری در یک کنفرانس حرفه ای بازاریابی دیجیتال ممکن است به نظر خیلی ها بزرگ باشد. خوشبختانه، انواع مختلفی از محتوای مفید و آموزنده آنلاین وجود دارد که به موفقیت شما در دیجیتال مارکتینگ منجر می شود.
این "رهبران فکر" بازاریابی دیجیتال دارای تجربه، تخصص و دانش لازم برای ایجاد محتوای دیجیتالی هستند که برای مبتدیان بسیار در دسترس است. و از آن جا که بیش تر این رهبران اندیشه خود متخصص دیجیتال مارکتینگ هستند، دقیقاً می دانند که چگونه محتوای آموزنده خود را در موتورهای جستجو و سیستم عامل های رسانه های اجتماعی آسان پیدا کنند. بنابرایت شما به عنوان یک متخصص دیجیتال مارکتینگ باید به این مورد تسلط پیدا کنید.
3- با افراد مشابه فکر کنید
به عنوان یک متخصص دیجیتال مارکتینگ، بخش عمده ای از کاری که شما انجام می دهید توسعه جوامع بصورت آنلاین است. خواه در اطراف مارک شخصی شما باشد یا برای یک سازمان جهانی، یک جامعه فعال می تواند تجارت شما را ایجاد یا از بین ببرد. پس چرا شما نمی خواهید به طور فعال در یک جامعه هم فکر از بازاریابان دیجیتال شرکت کنید؟
جوامع فعال بازاریابی دیجیتال به صورت آنلاین یا آفلاین می توانند به شما کمک کنند اهمیت کاری را که انجام می دهید و چگونگی قرار گرفتن آن در "تصویر بزرگ" تجارت و زندگی شما تشخیص دهند.
4- کارآموزی های دیجیتال مارکتینگ را پیدا کنید
مانند هر موقعیت کارآموزی، بسیاری از افراد این فرصت را می گیرند تا در معرض یک محیط حرفه ای قرار بگیرند که توانایی های آن ها را به جلو سوق دهد. دوره کارآموزی غالباً چالش برانگیز است، اما وقتی در محاصره تیم مناسبی از بازاریاب های حرفه ای باشید، می توانید هم از اشتباهات و هم از موفقیت هایی که در طول این سال ها تجربه کرده اند، درس بگیرید.
نه تنها کارآموزی به شما کمک می کند نمونه کارها و تجارب دیجیتال مارکتینگ خود را گسترش دهید، بلکه می تواند به شما کمک کند آنچه را در یک محیط کار تحسین می کنید.
اگرچه می توانید برای یادگیری و تجربه جنبه های دیجیتال مارکتینگ برای خود وقت بگذارید، یک دوره کارآموزی شما را با موانع موجود در دنیای واقعی روبرو می کند که بازاریابان باید بر آنها غلبه کنند و فرایندهایی که به آن ها کمک می کند تا به تیم معروف بازاریابی تبدیل شوند.
5- عضو یک ارگان حرفه ای شوید
دیجیتال مارکتینگ یک صنعت ضروری و در حال رشد در سراسر جهان است، به این معنی که عضویت در یک نهاد حرفه ای بازاریابی دیجیتال می تواند به شما کمک کند در هنگام تلاش برای به دست آوردن شغل رویایی خو ، از رقابت جدا شوید.
غالباً، عضویت در یک نهاد حرفه ای تنها پس از اتمام برنامه گواهی امکان پذیر است. برای بازاریابان دیجیتال، یک دوره آموزش صدور گواهینامه حرفه ای بازاریابی دیجیتال می تواند شما را به عنوان یک متخصص دیجیتال مارکتینگ مجاز تبدیل کند. این دوره ها اغلب جنبه های اساسی بازاریابی دیجیتال را شامل می شوند، از جمله:
- سئو
- بازاریابی PPC
- بازاریابی ایمیلی
- مدیریت شبکه های اجتماعی
6- از وضعیت دیجیتال مارکتینگ مطلع باشید
به همان روشی که برنامه ها و سیستم عامل های رسانه های اجتماعی همیشه در حال پیشرفت هستند، روشی که متخصص های دیجیتال باید با مخاطبان تعامل کنند نیز همین است. دنیای بازاریابی دیجیتال همیشه در حال تغییر است و نیاز به بازاریاب های دیجیتال سازگار دارد که از همگام سازی با کلمات اختصاری مشهور آنلاین گرفته تا آگاهی از تأثیر هوش مصنوعی (AI) بر نحوه استفاده مردم از فناوری، در حال تغییر است.
برای تبدیل شدن به یک متخصص دیجیتال، باید مطمئن شوید که در جریان مسائل صنعت، محتوای ارزشمند و به روزرسانی های مختلف هستید. چه در این نشریات مشترک شوید تا اعلان های منظم مطالب جدید را در صندوق پستی خود دریافت کنید یا ترجیح می دهید در رفت و آمد صبحگاهی خود را در پادکست تنظیم کنید، این درک تازه از صنعت شما و عملکردهای داخلی آن می تواند به شما در تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی دیجیتال کمک کند.
تبدیل شدن به بهترین متخصص دیجیتال مارکتینگ
آیا مشتاق هستید که حرفه بازاریابی دیجیتال خود را به مرحله بعدی برسانید؟ تاکتیک های فوق برای کمک به شما در یادگیری، رشد و پیشرفت به عنوان یک متخصص دیجیتال، چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین، طراحی شده اند. این حرفه، به شما این امکان را می دهد که هم اهداف خود و هم دنیای اطراف خود را کمی بهتر درک کنید.