به روز رسانی: 31 اردیبهشت 1399 ساعت 13:41:35
تاریخ ثبت: 28 اردیبهشت 1399 ساعت 03:04:37
افزایش فروش آمازون با ویروس کرونا
این روزها با شیوع ویروس کرونا میتوان شاهد افزایش فروش وبسایتهای اینترنتی فروش لوازم خانگی، فروش غذا، فروش وسایل الکترونیکی و سایر زمینهها باشید. اما جای گفتن دارد که بعضی از وبسایتهایی چون وبسایت Amazon که حتی قبل از ویروس Covid-19 طرفداران بسیار زیادی داشتند. این روزها طرفداران و فروششان تقریبا 10 برابر قبل شده و این ویروس سبب افزایش ثروت این فروشگاه اینترنتی شده است. نکته جالبی که میتوان در قبال اتفاقات کرونایی گفت این است که فروشگاههای اینترنتی از بابت این ویروس خوش حال هستند زیرا فروششان و طرفدارهایشان هم رو به افزایش میباشند در حالی که کسب و کارهای سنتی ورشکسته شدهاند و از این وضعیت اصلا رازی نیستند!.
پله های ترقی آمازون
شرکت یا فروشگاه اینترنتی آمازون در سال 1995 با صد هزار دلار سرمایه شخصی و خانوادگی توسط آقای جف بزوس تاسیس شد. وی در آن زمان سی سال داشت و در صندوق سرمایه گذاری نیویورک فعالیت میکرد ایشان با همسر سابقشان دارای چهار فرزند میباشند که در سال 2019 تصمیم بر جدایی از یک دیگر گرفتند. بر اساس توافقشان همسر سابقش مکنزی 38 میلیارد دلار یعنی چهار درصد سهام آمازون را به دست آورد. بزوس یک ماه بعد از تاسیس آمازون موفق به فروش محصولات و دریافت سفارش از 50 ایالت آمریکایی و 45 کشور جهان شد که همین امر در پنج سال اول آمازون سبب شد که مشتریانش از 180 هزار نفر کاربر به 17 میلیون نفر کاربر برسند. بحثی که باید در قبال فروش این شرکت هم ذکر کنیم که از 511 هزار دلار به جهش بسیار زیادی که داشت به یک میلیارد و ششصد میلیون دلار دستیابی پیدا کرد. بعد از این سرمایه بزرگ، سرمایه گذاران معروفی سرمایشان را وارد این فروشگاه اینترنتی کردند که همین امر سبب شد آقای بزوس قبل از سن 35 سالگی در سال 1999 جوانترین ثروتمند دنیا به حساب بیاید.
استخدام نیرو در فروشگاه اینترنتی آمازون
در دوران کرونا کاسبان اصلی دیگر در کسب و کارهای سنتی نیستند در واقع کاسبهای پر درآمد فروشگاههای اینترنتی به حساب میآیند که نمونه جهانی این بحث فروشگاه اینترنتی آمازون به حساب میآید. این فروشگاه به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا در آمریکا و افزایش تمایل یا میل مردم نسبت به خرید اینترنتی، مشتریان فروشگاه اینترنتی Amazon افزایش یافته و با وجود این که بسیاری از کسب و کارها جمع شدهاند. آمازون همچنان به فعالیتش در حال ادامه دادن است و حدود 100 هزار نفر نیروی انسانی تا به حال در این شرکت استخدام شدهاند. همچنین این شرکت برای کارکنان در رستورانها و کافهها که کارشان را به خاطر این ویروس کرونا شغلهایی در نظر گرفته است که از آنان هم دعوت به همکاری میکند.
افزایش حقوق کارکنان در فروشگاه اینترنتی آمازون
شرکت اینترنتی آمازون در دوران کرونا با این که بسیاری از کسب و کارها یا استارت آپها سقوط کردهاند ذکر کرده است که دستمزدهای ساعتی کارکنان را به میزان ۲ دلار در آمریکا، ۲ پوند در بریتانیا و همچنین ۲ یورو در اروپا به افزایش خواهد رساند. مجموعاً این افزایش دستمزد به ۳۵۰ میلیون دلار از بودجه شرکت آمازون خواهید رسید. همچنین کارکنان در این شرکت لازم نیست نگران بیکار شدن باشند زیرا که این روزها فروش اینترنتی نسبت به قبل بسیار زیاد افزایش یافته است و مردم برای حفظ سلامت خود باید از فروشگاههای اینترنتی چون آمازون خریداری کنند. نکته جالب دیگری که در قبال این فروشگاه وجود دارد این است که افزاد مبتلا به ویروس کرونا یا Covid-19 که در این شرکت فعالیت میکردند به آنها به مدت دو هفته حقوق خواهد داد و آمازون جهت حمایت و افزایش رضایت شرکتهای همکار در بخشهای تحویل بسته به مشتریان و رانندگان مبلغ 25 میلیون دلار به آنها اهدا کرد.
دلایل افزایش فروش محصولات فروشگاه های اینترنتی در دوران کرونا
ویروس کرونا کسب و کارهای سنتی بسیار زیادی را از پای در آورده است اما از طرفی یکی از دلیلهای اصلی افزایش فروش فروشگاه اینترنتی آمازون و یا سایر وبسایتها به حساب میآید. اما بحث اصلی که فروش محصولات در این دوران را افزایش داد اشاره به بحث رعایت اصول بهداشتی است سپس رشد فعالیت کلاسهای آنلاین و مواد بهداشتی!. کلاسهای آنلاین اشاره به مدارس و دانشگاههای تمامی کشورهایی که مبتلا به ویروس کرونا شدهاند، دارد. به همین علت است که فروش لپ تاپ و تلفنهای همراه هوشمند به سرعت افزایش یافتند همچنین مواد بهداشتی چون ماسک و مواد ضد عفونی فروششان بسیار زیاد شدهاند. زیرا بیشتر افراد برای خرید بعضی از لوازم خانه نیاز به یک سری از محصولات بهداشتی دارند تا به ویروس کرونا مبتلا نشوند و دلیل دیگری که محصولات اینترنتی فروششان افزایش یافته است. خرید آسان تنها با چند کلیک ساده و با قابلیت مشاهده ویژگیها و دریافت کالا در کمترین زمان ممکن میباشد. در آخر باید به وجود نداشتن فشار بر روی مشتری اشاره کرد که در خرید اینترنتی این امر سبب شده کاربران بدون استرس و بدون هیچ فشار و خیالت راحت خریدشان را انجام بدهند.
دلایل نارضایتی خرید از فروشگاه های اینترنتی
گاهی اوقات بسیاری از افراد برای این که کیفیت یک کالا را متوجه شوند نیازمند به لمس کالا میباشند برای مثال زمانی که میخواهید لباس بخرید شما نیاز به لمس کالا دارید اما این بحث در اینترنت امکان پذیر نیست که این برایتان خوشایند به حساب نمیآید. همچنین باید به تاخیر در تحویل کالا اشاره کنیم زیرا ممکن است تنها با چند کلیک ساده یا بهتر است بگوییم مدت 15 دقیقه طول بکشد اما برای تحویل آن محصول ممکن است 2 یا 3 روز و یا در بعضی مواقع به یک الی دو هفته برسد.