جستجو

مشکلات متداول در خرید آنلاین چیست؟

(13 رای)
به روز رسانی: 02 شهریور 1398 ساعت 19:08:09
تاریخ ثبت: 23 مرداد 1398 ساعت 12:48:30
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/16287

مشکلات متداول در خرید آنلاین از جمله مواردی هستند که باعث میشوند تا افراد زیادی هنوز در برابر این شیوه خرید مقاومت کنند. خرید اینترنتی و آنلاین در دنیای امروز به شدت رو به رشد می باشد و مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد؛ از داشتن حق انتخاب بالا گرفته تا مقایسه نرخ ها و در نهایت خرید با قیمت ارزان تر همگی با این شیوه خرید قابل دست یافتن می باشند. علیرغم تمام این مزیت ها هنوز برخی محدودیت ها و مشکلات متداول در خرید آنلاین به چشم میخورند که برطرف شدن آنها کاملا ضروری می باشد. در این مطلب به مهم ترین و رایج ترین مشکلات موجود در این شیوه خرید اشاره خواهد شد.


مشکلات خرید آنلاین

فاصله زیاد واقعیت با آنچه می خریم


یکی از رایج ترین مشکلات در خریدهای آنلاین، فاصله زیاد واقعیت با چیزیست که می خریم. ممکن است این مشکل برای شما نیز بوجود آمده باشد که کالایی که با خرید اینترنتی به دستتان می رسد با چیزی که در فروشگاه های اینترنتی نمایش داده میشود از زمین تا آسمان با هم تفاوت دارند. این تفاوت ممکن است در کیفیت، شکل، رنگ و سایز باشد.


در بسیاری از مواقع وجود این گونه مشکلات باعث میشود تا نوعی ترس از خریدهای اینترنتی در افراد بوجود آید. در نتیجه اگر صاحب فروشگاه های اینترنتی هستید و قصد دارید در فروش و کسب و کارتان موفق باشید، سعی کنید واقعیت را به نمایش بگذارید. عدم توجه به این مساله ممکن است در ابتدا باعث شود تا بتوانید در فروش محصول موفق باشید، اما به محض رسیدن کالا به دست مشتری اولین گام ها در تبلیغات منفی علیه شما برداشته خواهد شد.



عدم وجود امنیت در سایت


یکی از دلایلی که هنوز خریدهای اینترنتی به خوبی در بین تمام اقشار جامعه رشد و توسعه پیدا نکرده است، عدم امنیت سایت ها می باشد. وجود کلاهبرداری های اینترنتی که در اخبار و صفحات مختلف در شبکه های اجتماعی نمونه های آنها را مشاهده می کنیم، نوعی ترس و عدم اعتماد به خریدهای آنلاین را گسترش می دهد. سوء استفاده از اطلاعات کاربری و حساب بانکی افراد و عدم ارسال محصول بعد از دریافت مبلغ از مشتری دو شیوه رایج در کلاه برداری های اینترنتی می باشند.


اینترنت و بازار آنلاین در واقع نوعی ویترین به وسعت تمام دنیا می باشد که می تواند مشتریان زیادی را به سمت سایت و فروشگاه های اینترنتی جذب کند. باید این فرصت را غنیمت شمرد و با قدم گذاشتن در مسیر درست و بالا بردن امنیت سایت و جلب اعتماد کاربران به کسب و کار رونق بخشید. قطعا توجه به این مساله سود بیشتری را به همراه دارد و تداوم فعالیت فروشگاه های اینترنتی را تضمین می کند.



عدم پاسخگویی فروشنده ها


از دیگر مشکلات متداول در خرید آنلاین، عدم پاسخگویی درست سایت و فروشندگان اینترنتی می باشد. در حین خرید و بعد از آن ممکن است کاربران و مشتریان با سوالات زیادی روبرو شوند، تیم های پشتیبانی باید بتوانند در تمام ساعات شبانه روز به این سوالات پاسخ دهند و در صورت وجود نارضایتی مشتری، مشکلات موجود را بر طرف کنند. انتخاب سایت های نا مناسب و عدم توجه به وجود سیستم پشتیبانی ممکن است در نهایت مشکلات زیادی را برای مشتری به همراه داشته باشد. سعی کنید قبل از انتخاب سایت، بخش نظرات کاربران را در سایت مورد نظر و صفحات آنها در شبکه های اجتماعی مطالعه کنید تا از میزان پاسخگویی سایت مطلع شوید.


خرید آنلاین

وجود خطاهای بانکی در خریدهای آنلاین


پرداخت هزینه در خریدهای آنلاین به شیوه های مختلف انجام میشود؛ برخی از سایت ها هزینه را بعد از تحویل کالا دریافت می کنند و در برخی هزینه باید به صورت آنلاین و در زمان خرید پرداخت گردد. قطعی برق و کند شدن و یا قطع شدن اینترنت باعث میشود تا فرآیند خرید با مشکل مواجه شود و علیرغم پرداخت هزینه، فرآیند خرید ناموفق باشد. این مساله از مهم ترین مشکلات متداول در خرید آنلاین می باشد که بر طرف شدن آن نیاز به زمان دارد.


در اغلب مواقع با بروز خطاهای بانکی در خریدهای آنلاین هزینه 48 تا 72 ساعت بعد به حساب کاربر برگشت داده میشود. وجود این فاصله زمانی تا برگشت هزینه به حساب کاربر در بسیاری از مواقع خوشایند نیست و نوعی نارضایتی را در افراد بوجود می آورد. حتی ممکن است افراد را نسبت به خریدهای اینترنتی بی میل کند.



محاسبه نادرست زمان تحویل گرفتن کالا


در خریدهای اینترنتی بهتر است به زمانی که سایت ها برای تحویل محصول معرفی می کنند خیلی اعتماد نکنید. چون ممکن است به دلایل مختلف و وجود مشکلات در سیستم پستی گاهی یک یا دو روز این مدت جا به جا شود. در نتیجه اگر محصولی را برای یک بازه زمانی مشخص لازم دارید، بهتر است زودتر نسبت به خرید اینترنتی آن اقدام کنید.


مشکلات خرید اینترنتی

دریافت هزینه های اضافه از مشتری


در خریدهای اینترنتی که شخص محصولی را خریداری می کند و باید با پست باید تحویل بگیرد، در مبلغی که روی سایت به عنوان قیمت نمایش داده میشود هزینه پست و ارسال آن در نظر گرفته نمیشود. بسیاری از افراد از این مساله اطلاع ندارند و بعد از خرید و کسر مبلغ از حساب بانکی متوجه آن خواهند شد.


در برخی از مواقع که هزینه بعد از دریافت محصول پرداخت میشود، افراد از پرداخت هزینه پست توسط مشتری اطلاع ندارند و ممکن است در این شرایط قیمت محصول گران تر از خرید حضوری آن تمام شود. اگر قصد دارید محصولات مورد نظر را به صورت آنلاین خریداری کنید، بهتر است در جدول محاسبه هزینه ها که در بخش های پایانی فرآیند خرید نمایش داده میشود، به هزینه نهایی و مبالغ اضافه در آن دقت کنید.



عدم توجه به شرایط برگشت کالا


هر یک از سایت های فروش اینترنتی محصولات دارای شرایط و قوانین خاصی هستند. از جمله مشکلات متداول که بسیاری از افراد در خریدهای آنلاین با آن مواجه میشوند، عدم مطالعه این قوانین و شرایط می باشد. در قوانین ذکر شده توسط سایت ها شرایط برگشت و مرجوعی کالا مشخص شده است و در برخی از مواقع ممکن است هزینه پست و ارسال محصول برای برگشت به عهده مشتری باشد. قبل از خرید اینترنتی از سایت های مختلف لازم است شرایط برگشت محصول و تضمین خدمات را به طور کامل بررسی کنید. البته اگر سایت های معتبر را برای خرید انتخاب کنید با مشکل خاصی در این زمینه مواجه نخواهید شد، چون اغلب آنها محصولات را در صورت نارضایتی مشتری دریافت می کنند.


مشکلات متداول در خرید آنلاین که در این مطلب به آنها اشاره شد تنها بخشی از محدودیت های موجود در این شیوه خرید هستند و بدون شک مشکلات و موانع زیاد دیگری نیز در این زمینه وجود دارند. بالا بردن سطح دانش و آگاهی خریدار و تلاش فروشنده برای بر طرف شدن مشکلات و تلاش برای بالا بردن اعتماد مشتری می تواند به مرور این محدودیت ها را از بین ببرد و زمینه ساز رشد این شیوه کسب و کار گردد.

نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی

با خرید رپورتاژ آگهی ارزان و دائمی، دسترسی به مخاطبان خود را گسترش دهید. در این مقاله، به مزایا، روش‌ها و پاسخ به...

خرید رپورتاژ آگهی

افزایش اثربخشی وجود دیجیتالی خود را از طریق خرید رپورتاژ (ثبت در دایرکتوری‌ها) بهبود دهید. بیاموزید چگونه از این...

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟ بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که زمان آزاد و فرصت های فراوانی...

بهترین سمساری آنلاین و فوری در تهران

با بالاتر رفتن قیمت اجناس نو خرید از سمساری ها بهترین راه حل است، اما بهترین سمساری کدام است؟

بک لینک سازی چیست؟

در این مقاله، مفهوم اصلی بک لینک سازی چیست؟ (ایجاد پیوندهای برگشتی) و اهمیت آن در افزایش اعتبار و رتبه وب‌سایت شما...

بک لینک طبیعی چیست؟

در اینجا درباره اهمیت بک لینک طبیعی در بهبود رتبه وب‌سایت شما می‌آموزید. مزایا، استراتژی‌ها و پرسش‌های متداول...

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

تأثیر خرید و فروش کالای دست دوم بر اقتصاد کشور

خرید و فروش کالای دست دوم یا همان کالا های استفاده شده و کار کرده، یکی از عوامل مهم در اقتصاد کشور محسوب میشود. این...

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

معرفی روش های بازاریابی آنلاین

به هر روشی که در آن شخص تلاش می کند تا مخاطب را جذب محصول کرده و به خرید تشویق کند بازاریابی می گویند. بازاریابی به...

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی جدید و خلاقانه در بازاریابی مدرن است. احتمالا کلمه اینفلوئنسر برای شما ناآشانا باشد یا...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد