جستجو

تاریخچه دیجی کالا

(13 رای)
به روز رسانی: 19 تیر 1398 ساعت 01:46:02
تاریخ ثبت: 19 تیر 1398 ساعت 01:44:32
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/14784
همه چیز ازیک تجربه ناخوشایند برای برادران محمدی در سال 84 آغازشد. سعید و حمید محمدی که در آن زمان حرفه عکاسی دیجیتال را دنبال می کردند، با جستجو در اینترنت برای خرید دوربین عکاسی به نتیجه ای نرسیدند و دوربین خود را از مغازه ای در خیابان جمهوری تهران خریداری کردند که گویا لنز دوربین توسط صاحب مغازه تعویض شده بود و لنز غیراصلی قرار داده شده بود.

 

Mohammadi Brothers

 

این باعث شد برادران به فکر بیفتند و با استفاده از نبود رقیبی جدی با سرمایه 20 میلیون تومانی که از پس انداز شخصیشان هزینه می کردند دیجی کالا را با 5 پرسنل در سال 85 راه بیندازند.

 

Digi Capture 2007

 

در این عکس طارحی اولیه دیجی کالا را در سال 2007 می بینید.
رشد بی نظیر این استارتاپ بومی با تحریم ها چند برابر شد و در سال 91 شرکت خصوصی ایرانی سرآوا پارس 35% سهام این شرکت را خریداری کرد و با سرمایه گذاری بزرگ خود باعث سرعت بخشیدن به رشد این استارتاپ شد.

saravapars

اشتغال زایی مستقیم این شرکت مورد توجه رسانه های داخلی ،خارجی و دولت ایران قرار گرفت به طوریکه در سال 92 دیجی کالا 200 نیروی مستقیم در استخدام خود داشت که در سال جاری به 700 نیرو رسید. رکورد استخدام مستقیم این شرکت 2700 نیرو در سال 96 است که در سالهای بعد به علت تعدیل های دسته جمعی کاهش قابل توجهی داشت.
این شرکت در ابتدا تنها لوازم الکترونیکی و دیجیتالی را به فروش میرساند که در سال 93 با تغییر استراتژی شرکت، روی به فروش تمامی کالا ها در دسته بندی های متنوع پرداخت.
دیجی کالا از اواخر سال 94 و اوایل 95 با سرمایه گذاری قابل توجه شرکت خارجی اینترنشنال اینترنت اینوستمنت کوآپرتیو تصمیم به گسترش فعالیت های خود داد و تا سال 96 مالک اصلی پلتفرم خرید کتاب الکترونیک فارسی "فیدیبو" شد.

u6fss2dxfi4v

در راستای گسترش توانایی های مجموعه، دیجی کالا بخش پوشاک خود را با نام دیجی استایل افتتاح نمود که شامل انواع برند های داخلی و خارجی و در تمام زمینه های پوشاک فعال است.

از دیگر بخش های جدید دیجی کالا می توان به بخش های زیر اشاره نمود :

00_54

 

دیجی پی: استارت آپی در حوزه فناوری مالی و صنعت پرداخت است که سابقا با نام هماپی فعالیت می کرد و از سال 96 به دیجی کالا پیوست.
سوپرنوا: این پلتفرم زیرساختی برای میزبانی از صد ها هزار کسب و کار ایرانی و میلیون ها کاربر اینترنت ایران است که دیجی کالا را به عنوان یک مارکت پلیس برای هر کالایی که مورد نیازتان باشد تبدیل می کند که از شرکت آمازون الهام گرفته شده است.
بخش سوپر مارکت: بخش سوپرمارکت دیجی کالا با الهام از والمارت و اینستاکارت و با رقابت شدید با اسنپ مارکت سعی در ورود به بازار فروش و توزیع کالا های تند مصرف دارد که با پیوستن استارتاپ روکولند به این مجموعه تشکیل شده است. مهم ترین تفاوت این بخش با بخش های دیگر دیجی کالا این است که این سرویس فقط در شهر تهران موجود است و محصولات آن با نشان تازه در سایت نشان داده میشوند که این محصولات در شهر تهران به صورت 3 ساعته دلیوری می شوند.

 

fresh-04-01-1024x5م59-780x405

 

هم اکنون دیجی کالا بزرگترین استارتاپ ای کامرس ایران است و 85% ای کامرس ایران در سایت دیجی کالا اتفاق میفتد، این سایت بعد از سایت های گوگل و آپارات سایت سوم از نظر بازدید در ایران است و با حدود سه میلیون بازدید در روز از مهم ترین استارتاپ های ایران می باشد که مورد توجه نشریه ها و رسانه های خارجی مانند گاردین، بی بی سی، واشنگتن پست و دیگر مشریه های مطرح بوده است.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

ثبت آگهی فروش کالا

ثبت آگهی فروش کالا در سایت sellfree.ir

سایت مزایده آنلاین کالا

امکان برگزاری مزایده آنلاین در سایت سلفری

نحوه فروش کالا های دسته دوم در اینترنت

خرید و فروش کالا های دست دوم در اینترنت به یک منبع کسب درآمد تبدیل شده است. گاهی اوقات شما کالا هایی را که نو نیستند...

خرید کالا های دست دوم در اینترنت

در این مقاله قصد داریم شما را با کاربرد های خرید کالاهای دست دوم در اینترنت آشنا کنیم. گاهی اوقات شرایط باعث می شود...

خرید عمده کالا از اینترنت

خرید عمده کالا از اینترنت یکی از اصطلاحاتی است که این روزها زیاد به گوش می خورد. اما منظور از این عبارت چیست؟ چه...

قوانین مربوط به عودت کالا مربوط به فروشگاه های اینترنتی

اگر چیزی را بصورت آنلاین خریداری کرده و سپس - پس از تحویل- متوجه شوید که آن چیزی که شما می خواستید نیست، ممکن است...

سایت رایگان تبلیغ کالا

برای مشاغل کوچک که بودجه کمی دارند، استفاده از سایت رایگان تبلیغ کالا می تواند حیاتی باشد. اما شرکت های بزرگ نیز...

تاریخچه وردپرس

تاریخچه وردپرس به بیش از ۱۵ سال می رسد. ورد پرس به وبلاگ ها، وب سایت ها و حتی فروشگاه های تجارت الکترونیکی نیرو بخشیده...

تاریخچه نتورک مارکتینگ در جهان

تاریخچه نتورک مارکتینگ در جهان به ما کمک می کند تا بتوانیم فرایند و کارایی نتورک مارکتینگ را بدرستی دریابیم. بازاریابی...

تاریخچه بازاریابی شبکه ای

شاید با شنیدن اسم بازاریابی شبکه ای اولین چیزی که به ذهنتان می رسد شرکت های هرمی و کلاهبرداری باشد اما در این مقاله...

بازاریابی برای دیجی کالا

  به طور کلی بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی به هر ابزار، استراتژی و روشی گفته می‌شود که باعث معرفی...

سایت های فروش اقساطی کالا

چرا به سایت های فروش اقساطی کالا نیازمندیم ؟ حتماً برای شما هم این روز ها پیش آمده که وقتی برای خرید کالا به فروشگاهی...

کرونا فروش سایت های اینترنتی نظیر دیجی کالا را افزایش داد

از اوایل اسفند خبرهایی از ورود ویروس کرونا در ایران منتشر شد، از آن زمان مسئولان کشور با شعار در خانه بمانیم از...

سایت های فروش کالا

امروزه با توجه به گشترس روز افزون فروش آنلاین در زمینه های گوناگون، بسیاری از فروشگاه های تخصصی فعال در سطح نت ایجاد...

خرید رایگان از دیجی کالا

دیجی کالا در سال 1383 فعالیت خود را با هدف آسان شدن ارتباط بین تولید کننده و خریدار آغاز کرده است. دیجی کالا به عنوان...

تاریخچه وب سایت شیپور

تاريخچه وب سايت شيپور پيشرفت و توسعه جهان در تمام زمينه ها حاصل تفکر و انديشه، جستجو، کاوش، تحقيق و پژوهش و تلاش...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد