سایت و فروشگاه اینترنتی دیجی کالا در عرصه ی خرید اینترنتی در حال حاضر دارای بیشترین کاربر است. اما این سایت چگونه در طی این سالیان توانسته است به این درجه از محبوبیت در بین ایرانیان نائل شود؟ در سالهای گذشته این سایت توانسته به بالاترین میزان فروش برسد و نبض بازار را به تنهایی کنترل کند. به نحوی که هر ایرانی حداقل یک بار از این سایت خرید کرده است. بسیاری برای خریدهای روزانه خود از این سایت استفاده می کنند. طبق آمار در سالهای گذشته بیشترین خرید اینترنتی از طریق سایت دیجی کالا انجام گرفته شده است. اما این رمز موفقیت در چه چیزی نهفته است؟ چه عواملی باعث شده که این سایت را در بالاترین رده و رتبه قرار دهد؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخی برای این سوالها هستید، این مقاله می تواند برایتان مفید باشد. عوامل بسیاری در موفقیت سایت دیجی کالا دخیل هستند که در این مقاله به شرح برخی از این نکات می پردازیم و آنها را تحلیل می کنیم. این مقاله می تواند برای افرادی که در حال راه اندازی کسب و کاری مشابه هستند، نیز مفید باشد. با تجزیه و تحلیل این نکات می توانید به موفق شدن کسب و کار خود بیشتر کمک کنید. این عوامل عبارتند از :
یکی از مهمترین عواملی که موفقیت این سایت را تحت تاثیر خود قرار داده، تبلیغات است. سایت دیجی کالا در ابتدای کار خود تبلیغات بسیار ویژه ای را استفاده کرد تا افراد بتوانند بیشتر با این سایت و کارایی آن آشنا شوند. در بیشتر سایتهای مرتبط و غیر مرتبط می توانید تبلیغات دیجی کالا را همچنان مشاهده کنید. همچنین بیلبوردهای سراسر کشور برای تبلیغات این سایت استفاده شده اند. هزینه هایی که برای تبلیغات این سایت در نظر گرفته شده بسیار بالاست که بازخورد خیلی خوبی در قبال آن داشته است. این سایت همچنین با طرح های ویژه ای که در روزهای مختلف سال دارد و برای آنها تبلیغات انجام می دهد، نیز شناخته شده است. در دیجی کالا روزهایی از سال به عنوان black Friday وجود دارد که افراد میتوانند از آفرهای تخفیفاتی آن استفاده کنند. برادران موسس این سایت برای تبلیغات این روزها بسیار تلاش می کنند. برای تبلیغات، از شبکه های اجتماعی نیز دریغ نکرده و به صورت گسترده از آن استفاده می شود.
دیجی کالا با قرار دادن لینک بین محصولات خود توانسته ارزش هر صفحه را از نظر اعتبار و رتبه بالا ببرد. با قرار دادن لینک در بین محصولات، مشخص می شود که آنها با هم دیگر در ارتباط مستقیم هستند. در هر محتوا یا توضیحات محصول می توانید این لینکها را پیدا کنید. وقتی صفحه ای در بین متن از طریق لینک به کاربر معرفی میشود، از نظر رباتهای گوگل دارای ارزش دو چندان است. البته اگر این لینک سازی به صورت درست انجام نگیرد و بی هدف و نامرتبط باشد تاثیر خود را بر سئو از دست می دهد. سایت دیجی کالا توانسته لینک سازی داخلی را به صورت کاملا حرفه ای انجام دهد. این لینکها در تمامی صفحات، مقالات و محصولات قابل مشاهده است. اما آن را به صورت بی رویه و بیش اندازه انجام نداده است. در صورتی که لینک سازی داخلی بیش از اندازه باشد، ارزش و اعتبار هر کدام از آنها کاهش پیدا می کند.
لینکهای داخلی این سایت موجب شده است تا رتبه سئو رمز موفقیت فروشگاه اینترنتی دیجی کالا افزایش پیدا کند.
در سایت دیجی کالا مشتری مداری حرف اول را می زند. در این سایت کاربران از قیمتهای ارائه شده بسیار راضی هستند و می دانند که مناسبترین قیمت در این سایت ارائه می شود. همچنین اگر فردی از کالای مورد نظر رضایت نداشته باشد می تواند آن را پس داده یا تعویض کند. پشتیبانی این سایت بسیار قوی است. به صورتی که در سراسر ایران می تواند محصول فروخته شده را به خریدار در کمترین بازه ی زمانی برساند. در سایت دیجی کالا می توانید نمودار قیمت یک محصول را ملاحظه کنید. روزانه با افزایش یا کاهش قیمت بازار، این سایت نیز قیمت های محصولات خود را به روز می کند. کیفیت محصولات در سایت دیجی کالا به صورت میانگین از کیفیت قابل قبول و حتی بالایی برخوردار است که موجب شده مشتریان بسیار زیادی داشته باشد. نکته ی دیگری که در این سایت به چشم می خورد تضمین کالاست. تمامی کالاهای موجود در سایت دیجی کالا دارای گارنتی و خدمات پس از فروش است. اگر کاربری پس از خرید و تحویل محصول، از خرید خود ناراضی بود می تواند آن را طی مدتی معلوم پس دهد یا اینکه از خدمات پس از فروش آن استفاده کند. این سایت در زمینه جلب اعتماد مشتری بسیار خوب عمل کرده است که این امر موجب شده تا افراد بیشتری جذب این سایت شوند. یکی از ادعاهایی که این سایت برای جذب مشتری خود دارد، قیمت پایین محصولات است که در عمل نیز می توان آن را مشاهده کرد. از دیگر عواملی که این سایت را در بین کاربران محبوب کرده است، هزینه ارسال کالاست. در سایت دیجی کالا می توان هزینه پایین یا حتی رایگان ارسال محصولات را مشاهده کرد. همین عامل باعث شده است تا کاربران کمتر برای رسیدن به کالای مورد نیاز خود هزینه کنند و رضایت بیشتری از خرید خود داشته باشند.
سایت دیجی کالا یکی از متنوعترین سایتهای خرید اینترنتی است. کاربران در این سایت می توانند هر نوع محصولی را که نیاز دارند به سادگی پیدا کنند. تنوع محصول در سایتهای این چنینی یکی از بزرگترین رموز موفقیت به حساب می آید. در سایت دیجی کالا دسته بندیهای پوشاک، زیورآلات، مواد غذایی، لوازم الکترونیکی و برقی، لوازم تفریحی، خودرو و ابزار اداری، لوازم بهداشتی و آرایشی و چندین گروه دیگر وجود دارد. این تنوع موجب شده تا هر فرد برای خرید خود به این سایت مراجعه کند و محدودیتی از نظر تنوع محصول نداشته باشد. این سایت را می توان نسخه ایرانی آمازون دانست که در آن هر نوع کالایی وجود دارد و تعداد محصولات خود را به بیش از یک میلیون رسانده است. در سایت دیجی کالا محصولاتی که دارای تخفیف هستند در صفحه های اول قرار می گیرند تا کاربران بتوانند آنها را بهتر شناسایی کنند. به دلیل بالا بودن تنوع کالاها و همچنین لینکهایی که در این سایت وجود دارد با جستجو در گوگل، اولین سایتی که به کاربران پیشنهاد می شود، دیجی کالا است. این امتیاز به دلیل سئو قوی و اصولی که برای صفحات و محصولات مختلف طراحی شده نیز هست.
دیجی کالا در ساخت محتوای قوی نیز بسیار خوب عمل کرده است. این سایت دارای مجله ای آنلاین است که به آن مجله دیجی کالا گفته می شود. در این مجله افراد می توانند مطالب بسیار مفیدی را مطالعه کنند و از به روزترین اخبار مطلع شوند. در این قسمت از سایت دیجی کالا میتوانیم استفاده ی درست از کلمات کلیدی، لینکهای داخلی مرتبط و جذابیت مطالب را مشاهده کنیم. این سایت در این قسمت نیز بسیار عالی عمل کرده است. در چند وقت اخیر اما دیجی کالا فقط به تولید مجله بسنده نکرده است و رسانه تصویری دیجی کالا را نیز به دنیای خود افزوده است. این رسانه دارای محتوای بسیار مفید برای کاربران است. در این رسانه به نقد و بررسی بسیاری از کالاهای دیجیتال پرداخت می شود. تا کاربران بتوانند تمامی ابعاد کالای مورد نظر خود را بشناسند. بررسی تمامی ابعاد کالاهای دیجیتالی یکی از راه هایی است که به جذب مشتریان برای خرید آن کمک می کند. این تولید محتوای جامع و قوی به دیجی کالا بسیار کمک کرده است تا افراد بیشتری را به خود بشناساند.
با ایجاد مقالات و محتوای تصویری قوی، سئو رمز موفقیت فروشگاه اینترنتی دیجی کالا تاثیر بیشتری را به دنبال خواهد داشت.
یکی از عواملی که باعث شده تا سایت دیجی کالا دارای بازدید بیشتری از طریق موتورهای جستجوگر باشد، کلمات کلیدی است. استفاده درست و بجا از کلمات کلیدی این سایت را به کاربران بیشتری معرفی می کند. اگر از کلمات کلیدی به شیوه درست استفاده شود، کاربران با اولین سرچ در گوگل به سایت دسترسی پیدا می کنند. گوگل از الگوریتمهای مختلفی برای پیدا کردن سایت استفاده می کند که یکی از مهمترین آن کلمات کلیدی است. استفاده از کلمات کلیدی در عنوان، در آدرس صفحه ها، متا تگها، در atl دارای ارزش بالایی است. متا تگها همان توضیحی است که زیر عنوان سایت در موتورهای جستجو نمایش داده می شود و بهتر است که به صورت منحصر به فرد و جذابی نوشته شود. کلمات کلیدی همان کلماتی است که افراد در گوگل برای دسترسی به اطلاعات مورد نیاز خود جستجو می کنند و گوگل آنها را بولد میکند. Alt برای تصاویر استفاده می شود تا با استفاده از آن تصاویر سایت در موتورهای جستجوگر بهتر دیده شوند.
کلمات کلیدی مناسب و استفاده به جا از آنها یکی دیگر از استراتژیهای سئو رمز موفقیت فروشگاه اینترنتی دیجی کالا است.
این سایت با خدمات بسیار خوبی که برای مشتریان خود دارد و همچنین تنوع بالای محصولات، توانسته است رقبای خود را کنار زده و در صدر جدول فروشگاه های اینترنتی قرار گیرد. این امر موجب شده تا علاوه بر اینکه کاربران زیادی داشته باشد، بسیاری از وارد کننده ها و تولید کننده های محصولات تمایل داشته باشند با این سایت کار کنند. با ایجاد سوددهی مناسب برای تولید کننده ها و واردکننده ها و همچنین فروش سریع محصولات توانسته است تامین کننده محصولات خود را راضی نگه دارد. این عوامل باعث شده تا در بین رقبای داخل کشور، در بالاترین رتبه قرار گیرد.
امکان نظردهی برای محصولات این سایت یکی دیگر از قابلیتهایی است که برای مشتریان دیجی کالا اهمیت بسیاری دارد. در سایت دیجی کالا برای هر محصولی که وجود دارد، کاربران می توانند نظرات خود را آزادانه برای هر محصول بنویسند. افرادی که از محصول استفاده کرده اند تجربیات خود را وارد بخش نظرات می کنند تا دیگر کاربران در مورد محصول اطلاعات بیشتری پیدا کنند.
در سایت دیجی کالا کاربران میتوانند از کیفیت محصولات خود اطمینان کامل داشته باشند. سایت دیجی کالا برای اینکه کیفیت خود را در بالاترین درجه نگه دارد فیلترهای زیادی را برای ورود محصولات در نظر گرفته است. در این سایت اگر فروشنده ای بخواهد کالای غیر اصل را به جای کالای اصلی به فروش برساند، با جریمه ایی معادل برابر قیمت کالا روبرو می شود. در سایت دیجی کالا اقلام غیر بهداشتی، قاچاق یا مضر به فروش نمی رسد. فروشندگان برای اینکه بیشتر با این اقلام آشنا شوند، می توانند از لیستی که این سایت تهیه کرده است دیدن کنند.
تمامی عواملی که در این مقاله ذکر شد، باعث موفقیت این سایت و محبوبیت آن در بین مردم شده است. سئو رمز موفقیت فروشگاه اینترنتی دیجی کالاست که در این مقاله با بررسی نکات اثر گذار و چگونگی سئوگذاری این سایت آشنا شدید. عوامل دیگر که به مشتری مداری این سایت مربوط است بی تاثیر نبوده و به محبوبیت آن کمک زیادی کرده است. اگر قصد دارید کسب و کار خود را به اندازه ی سایت دیجی کالا گسترش دهید باید به این نکات توجه کنید تا رقیب خود را بهتر بشناسید. برای رسیدن به این هدف، نباید سئوگذاری درست را نادیده بگیرید. بیشترین تاثیر در موفقیت سایت دیجی کالا و معرفی آن به افراد دیگر، سئوگذاری خارق العاده ای است که در تمامی صفحات مشاهده می شود.