جستجو

واتس آپ تحت وب به چه صورت است

(19 رای)
به روز رسانی: 06 بهمن 1398 ساعت 19:54:41
تاریخ ثبت: 02 مهر 1398 ساعت 22:10:03
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/18456

واتس آپ تحت وب به چه صورت است


1

بعد از پیدایش اینترنت در دهه­ی 1960 میلادی، جهان در عرصه­ی ارتباطات و اطلاعات با تحول شگفتی مواجه شد. با پیدایش اینترنت نبوغ بشری در زمینه­های مختلف هر چه بیش­تر شکوفا شد. حاصل شکوفایی این نبوغ به وجود آمدن پیام­رسان­های مختلف از قبیبل؛ تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک، توئتر و از جمله واتس اپ بود. این پیام­رسان­ها ارتباطات و اطلاعات بشر را هر چه بیش­تر گسترده­تر کردند. رد و بدل شدن اطلاعات و برقراری ارتباطات از طریق این پیام­رسان­ها آسان­تر و سریع­تر شدند و از مرزها عبور کردند. امروزه برقراری ارتباط و به اشتراک گذاشتن اطلاعات به داخل یک جامعه محدود نمی­شود. اینترنت، پیام­رسان­ها و شبکه­های مختلف اجتماعی جهان کنونی را به دهکده­ای کوچک تبدیل کرده­اند. بدون شک پیشرفت هر چه بیش­تر فناوری­های مختلف در آینده­ی نه چندان دور بشر را در تحقق یافتن بسیاری از رویاهایش یاری خواهد کرد.

واتس آپ تحت وب


پیام­رسان­ها به خاطر مزایای ارتباطی زیاد و بدون سابقه با سرعت هر چه تمام توجه میلیون­ها کاربر را در سراسر جهان به راحتی جلب نمودند. یکی از این پیام­رسان­های محبوب در دنیا واتس اپ است که در واقع زیر مجموعه­ی فیسبوک است. تقریبا" می­توان گفت که این پیام­رسان در ایران بعد از تلگرام دومین پیام­رسان محبوب است. البته با فیلتر شدن تلگرام در ماه­های اخیر استفاده از این پیام­رسان در کشور بیش­تر شده است. امروز کمتر کسی هست که با نسخه­ی اندروید واتس اپ آشنایی نداشته باشد و یا از آن استفاده نکرده باشد. شرکت مایکروسافت نسخه­ی تحت وب این پیام­رسان را نیز ارائه داده است تا از طریق رایانه نیز بتوان از آن استفاده کرد. در این­جا می­خواهیم توضیح دهیم که واتس آپ تحت وب به چه صورت هست؟ پس با ما همراه باشید.

5

لزوم استفاده از نسخه­ی تحت وب واتس آپ


شاید با خودتان بگویید که با وجود گوشی تلفن همراه چه نیازی به نسخه­ی تحت وب واتس آپ هست؟ گوشی تلفن همراه همیشه در دسترس و استفاده از آن راحت­تر است. ولی این طور نیست. اولا" گوشی تلفن همراه همیشه هم نمی­تواند در دسترس باشد، ممکن است زمانی دچار مشکل شود و یا به دلایلی نتوانیم از آن استفاده کنیم و یا نتوانیم نیازمان را با گوشی برطرف سازیم؛ مثلا" می­خواهیم فایلی با حجم بیش­تر را برای دوست­مان، همکارمان و یا به یک سازمان، مؤسسه و یا جاهایی از این قبیل بفرستیم و این فایل­ها در کامپیوتر و لپ­تاپ­مان هست. در این جور مواقع استفاده از نسخه­ی تحت وب واتس آپ کار را راحت­تر و سریع­تر می­کند. در واقع این نسخه از واتس آپ به ما کمک می‌کند فقط با دسترسی دستگاه مورد نظرمان به اینترنت، بتوانیم از واتس‌اپ و قابلیت‌هایش استفاده کنیم. با واتس آپ تحت وب حتی می‌توانیم از طریق تلویزیون‌های هوشمند نیز به واتس اپ دسترسی داشته باشیم و با مخاطب مورد نظرمان گفتگو کنیم.

نحوه­ی فعال کردن واتس آپ تحت وب


برای این که از واتس آپ تحت وب استفاده کنیم باید آن را در دستگاه مورد نظرمان فعال کنیم. برای این کار باید با استفاده از مرورگر دستگاه مورد نظرمان به آدرس https://web.whatsapp.com وارد شویم. در این صفحه ما تصویری را می­بینیم که دارای یک QRCode است. حالا باید در گوشی خودتان (دستگاهی که واتس‌ اپ بر روی آن فعال است) وارد واتس‌ اپ شویم و از طریق آیکون ۳ نقطه­ی بالا و سمت راست آن (از طریق منو)، گزینه­ی WhatsApp Web را بزنیم. اکنون با زدن گزینه­ی + در گوشه­ی سمت راست و بالا، دوربین گوشی ما فعال می­شود و یک کادر مربعی اسکن دیده می‌شود (البته از قبل باید اجازه­ی دسترسی به دوربین را برای واتس‌اپ داده باشیم). حال کافی‌ست تا گوشی را به طرف QRCode موجود بر روی دستگاه دیگر بگیریم؛ به‌طوری که کد موجود در صفحه، دقیقا" در کادر اسکن گوشی ما قرار بگیرد. بعد از اسکن شدن کد، صفحه­ی وب به‌روز شده و واتس آپ تحت وب فعال می‌شود.

2

اکنون می‌توانیم از طریق دستگاه مورد نظرمان با مخاطب­های خودمان چت کنیم و یا برای او فایل­های صوتی، تصویری و یا هر دو را ارسال کنیم. البته می‌توانیم با فعال کردن گزینه­ی Keep Me Signed in در دفعات بعدی به راحتی وارد واتس آپ شویم و دیگر نیازی نیست که هر بار برای استفاده از نسخه­ی تحت وب واتس آپ، مراحل قبلی را تکرار کنیم. البته نکاتی هم وجود دارند که با یاد گرفتن آن­ها استفاده از نسخه­ی تحت وب واتس آپ آسان­تر و جذاب­تر می­شوند. در این­جا به برخی از این نکات اشاره می­کنیم.

یادگیری میانبرهای کیبوردی واتس آپ


این میانبرها عبارت هستند از:

  • Ctrl + N: شروع یک چت تازه

  • Ctrl + Shift + [: چت بعدی

  • Ctrl + Shift + ]: چت قبلی

  • Ctrl + Eآرشیو چت

  • Ctrl + Shift + M: میوت کردن چت

  • Ctrl + Backspaceحذف چت

  • Ctrl + Shift + Uعلامت گذاری به عنوان خوانده نشده

  • Ctrl + Shift + N: ایجاد یک گروه جدید

  • Ctrl + P: باز کردن پروفایل شخصی


یافتن اموجی­ها با استفاده از کیبورد


3

گاهی اوقات ما دوست داریم از اموجی­ها در گفتگوهایمان استفاده کنیم، مثلا" موقع چت با دوستان نزدیک و یا وقتی که می­خواهیم پاسخ پیامی را فقط با یک اموجی بدهیم. در این گونه مواقع می‌دانیم که با ماوس راحت نمی‌شود از اموجی‌ها استفاده کرد. اما نسخه­ی تحت وب واتس‌ آپ این ویژگی جالب را نیز دارد که می‌توان از طریق آن‌ با کیبورد اموجی‌های مناسب برای گفتگوها را پیدا کرد. برای این کار کافی است در تکست باکس مخصوص چت‌ها یک دو نقطه (:) بگذاریم و در ادامه اول حروفی را که مربوط به نام انگلیسی یک اموجی می‌شود، اضافه کنیم.

استفاده از چند حساب کاربری در واتس‌ آپ به صورت همزمان روی یک کامپیوتر یا لپ­تاپ


برخی از کاربران به دلایل مختلف دوست دارند چند تا حساب کاربری در واتس‌ آپ داشته باشند. برخی هم برای انجام کارهای­شان مجبور هستند چند تا حساب کاربری داشته باشند. بر ای این که چند تا حساب کاربری در واتس آپ داشته باشیم، دو تا راه حل وجود دارد. راه حل اول این است که همزمان از دو یا چند مرورگر مختلف استفاده کنیم و با هر یک از آن‌ها وارد یکی از حساب‌های کاربری خودمان شویم. راه حل دوم این است که به نسخه­ی تحت وب واتس‌ آپ برویم و یکی از حساب‌های خودمان را در آن‌ فعال کنیم. سپس در تب دیگر به آدرس dyn.web.whatsapp.com وارد شویم و از طریق آن به حساب کاربری دیگر خودمان متصل شویم. این وب­سایت در اصل یک پروکسی از نسخه­ی تحت وب واتس‌ آپ است و از لحاظ امنیتی هیچ مشکلی ندارد.

افزایش میزان سرعت پخش صدای فایل‌های صوتی


4

در کنار WAToolkit افزونه­ی دیگری به نام Zapp برای نسخه­ی تحت وب واتس آپ وجود دارد. با نصب این افزونه می‌توان میزان سرعت پخش فایل‌های صوتی را افزایش داد. امیدواریم این مطلب برای­تان مفید باشد و از آن استفاده­ی لازم را برده باشید.

 

 

 

 
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

چرا باید از تولیدی مبل به صورت مستقیم خرید کرد؟ (10 نکته مهم )

برای آشنایی با تولیدی مبل چهاردانگه و انواع مبلمان ما کافی است با ما همراه شوید

چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

دلایلی را کشف کنید که چرا خرید بک ‌لینک اشتباه است و تأثیر منفی آن را بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بررسی کنید....

قوانینی که سایت های درج آگهی لازم است رعایت نمایند

 به نظر شما سایت های درج آگهی چه قوانینی را باید برای مشتریان خود وصف کنند؟ به نظر شما هنگام درج آگهی معرفی محصول...

ایجاد نظرسنجی در واتس اپ

نظر سنجی در واتس اپ – چگونه یک نظرسنجی در واتس اپ اجرا کنیم؟ برای ایجاد نظر سنجی در واتس اپ مراحل زیر را دنبال کنید: ...

متخصص دیجیتال مارکتینگ لازم است به چه مواردی تسلط داشته باشد؟

در دنیای مدرن، زندگی ما بسیار بیش تر از ده سال پیش با دنیای دیجیتال و همچنین دیجیتال مارکتینگ در هم آمیخته است. در...

بازاریابی چابک چیست و به چه صورت انجام می گیرد؟

بازاریابی چابک یک روش بازاریابی نوین است که با استفاده از فاکتور هایی مانند صرفه جویی در زمان، منابع، انرژی و هزینه...

نحوه خرید بیت کوین به صورت آنلاین

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که آنقدر تعریف بیت کوین را از این و آن شنیده باشید که شما هم به خرید بیت کوین ترغیب...

مقایسه خرید های به صورت آنلاین و حضوری

مقایسه خرید های به صورت آنلاین و حضوری، این روز ها بسیار داغ شده است. دوران کرونا به صاحبان کسب و کار سنتی آموخت...

بازاریابی اینستاگرامی به چه صورت است؟

با تغییر فضای کسب و کار ، بازاریابی در اینستاگرام اهمیت بیشتری پیدا کرد. سال هاست که اینستاگرام در حال یکه تازی...

بازاریابی عصبی به چه صورت است؟

بازاریابی عصبی ، یکی از شاخه های بازاریابی است. بازاریابی عصبی دارای کاربرد های مختلفی است. دلایل مختلفی برای استفاده...

بازاریابی پارتیزانی به چه صورت است؟

بازاریابی پارتیزانی که به آن بازاریابی چریکی نیز می گویند، یک روش نامنظم برای انجام فعالیت های تبلیغاتی است که...

از چه راه هایی می توان به صورت آنلاین فروخت؟

  راه های مختلفی برای فروش آنلاین محصولات وجود دارد. مثلاً می توانید با استفاده از ایمیل محصولات خود را بفروشید....

ترفندهای واتس آپ

پیام رسان واتس آپ(WhatsApp) در حال حاضر با تخمین ماهانه 1.5 میلیارد کاربر فعال، یکی از محبوب ترین برنامه های پیام رسانی...

تبلیغات مجازی به چه صورت است؟

برای بررسی چگونگی انجام تبلیغات مجازی ابتدا باید ببینیم اصلا تبلیغات مجازی چیست؟ برای پاسخ به این سوال می توان...

سایت بهتر است یا اپلیکیشن ؟

اگر این سوال ذهنتان را مشغول کرده که " سایت بهتر است یا اپلیکیشن ؟ " ، بهتر است با ما همراه باشید تا پس از آشنایی با...

بازاریابی عصبی (NeuroMarketing) به چه صورت است؟

بازاریابی عصبی یا نورو مارکتینگ، کاربرد علوم اعصاب در بازاریابی است. بازاریابی عصبی شامل استفاده ی مستقیم از تصویربرداری...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد