جستجو

سئو و بهینه‌ سازی وب‌سایت چیست؟

(12 رای)
به روز رسانی: 16 مرداد 1398 ساعت 17:55:45
تاریخ ثبت: 15 مرداد 1398 ساعت 22:25:05
آدرس کوتاه: https://sellfree.ir/15966
SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است. سه کلمه کوتاه که برای اکثر مردم مساوی تمام تلاشهای و امیدهای آن‌ها برای موفقیت کسب‌و‌کارشان است.

تعریف سئو
سئو به معنای تلاش برای افزایش تعداد بازدیدکننده‌ها و کیفیت بازدید‌های وب‌سایت است.
افزایش ترافیک وب‌سایت نتیجه بهبود رتبه سایت شما در رنکینگ موتورهای جست‌وجو می‌باشد. این رنکینگ براساس الگوریتم‌های پیشرفته انجام می‌شود.
تحقیقات نشان می‌دهد که وب‌سایت‌های صفحه اول گوگل تقریبا 95% کلیک ها را به خود اختصاص می‌دهند، بنابراین وب‌سایت‌هایی که در صفحات اول نشان داده می‌شوند ترافیک و نرخ تبدیل بالاتری خواهند داشت.
جدیدا گوگل تبلیغاتی با عنوان pay-per-click را در صفحه اول و بالای سایر وب‌سایت‌ها نشان می‌دهد، البته که این تبلیغات از طریق الگوریتم‌های گوگل انتخاب نشده‌اند و صرفا براساس قردادهای گوگل نمایش داده می‌شوند.
سئو شامل هرچیزی که رتبه سایت شما را ارتقا می‌دهد می‌شود، از روش‌های کلاسیک نظیر on-page SEO تا جدیدترین عوامل موثر در رنکینگ مانند UX،طراحی وب‌سایت، محتوا و مهارت‌های نوشتاری.

سئو از نظر حرفه‌ای‌ها
Ross Tavendale مدیر عامل وب‌سایت Type A Media می‌گوید:
" سئو در واقع هرگونه بهینه‌سازی است که به کاربران کمک می‌کند پاسخ مورد نظر خود را از موتورهای جست‌و‌جو دریافت کنند، این پاسخ می‌تواند یک محصول، اطلاعات، سرگرمی یا یک اقدام شخصی باشد."

Ryan Stewart یکی از مالکان وب‌سایت theblueprint.training می‌گوید:
"برای من، سئو فرآیند آشنا کردن کاربران به صورت اساسی با نام برند و کسب‌و‌کارم است. بیشتر اوقات این مفهوم به معنای بالا بردن رتبه سایت داخل گوگل است اما برای برخی از مشاغل، این کار عملی نیست.
الگوریتم‌های گوگل به طور فزاینده‌ای در حال پیچیده شدن است و برخی وب‌سایت‌ها هرگز شانس رتبه‌بندی را بدست نمی‌آورند.
با این حال، این به معنا رد صلاحیت وب‌سایت شما نمی‌باشد و هنوز می توانید از ابزاری مانند youtube و slideshare و پست مهمان استفاده کنید.
برای مثال اگر عبارت " white hat link building" را سرچ کنید، در اولین نتیجه پست مهمان من را خواهید‌دید که بازدید زیادی را برای این وب‌سایت کسب‌کرده‌است."

سئو چگونه کار می‌کند؟

گوگل، بینگ و یاهو، نتایج جستجوی خود را تا حد زیادی براساس ارتباطات و اعتبار صفحاتی که در وب‌سایت شما گنجانده شده‌اند، به کاربر ارائه می‌دهد.
گوگل بیش از 200 سیگنال جهت رتبه بندی نتایج جست‌و‌جو استفاده می‌کند و سئو مسئول اقدامات فنی و خلاقانه و بهبود این سیگنال‌ها می‌باشد.
سئو به موتورهای جست‌و‌جو کمک می‌کند تا بیش از حد روی سیگنال‌های رتبه‌بندی فردی تمرکز نکند و در یک طیف وسیع‌تر نتایج را برای ارائه بهترین پاسخ انتخاب کند.
بنابراین سئو باعث می‌شود اطمینان یابیم که یک وب‌سایت از لحاظ فنی به صور صحیح از طریق کلماتی که مردم عادی سرچ می‌کنند در دسترس باشد و تجربه کاربری عالی به همراه محتوا مفید، به کاربر ارائه دهد.
گوگل دارای تیم بزرگی برای رده‌بندی محتواها و ارزیابی کیفیت نتایج جست‌و‌جو می‌باشد.
دستورالعمل‌های این شرکت اطلاعات زیادی در مورد شیوه ارزیابی و رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها به همراه مثال‌هایی از مطالب و سایت‌های مورد تایید در دسترس قرار داده است و تاکید خاصی بر تخصص، اعتبار و صداقت محتوا یا همان EAT(سر واژه‌ای از expertise, authority and trust)  دارد.
گوگل از الگوریتم مبتنی بر هایپرلینک برای محاسبه محبوبیت یک صفحه استفاده می‌کند، اگرچه امروز گوگل بسیار پیشرفته‌ شده‌است اما هایپرلینک هنوز یک سیگنال اساسی در رتبه‌بندی به شمار می‌آید.
لینک‌هایی که یک وب‌سایت را به وب‌سایت دیگر پیوند می‌دهند، سیگنال قوی‌ای برای گوگل است که نشان می‌دهد مطالب وب‌سایت می‌توانند موردتوجه کاربر قرار بگیرد، بنابراین آن‌ها را در نتایج جست‌و‌جو نشان می‌دهد.

چگونه به سئو بپردازیم؟
سئو شامل فعالیتهای فنی و خلاقانه ای است که اغلب به 2 دسته
" Onsite SEO " و " Offsite SEO " تقسیم می‌شود. این اصطلاحات قدیمی هستند، اما درک آن‌ها بسیار مفید است، در واقع این دو اصطلاح نشان دهنده اقداماتی در جهت سئو  باتوجه به محل انجام آنها است، گروهی در خود وب‌سایت و اقدامات دیگر در سایر نقاط اینترنت یا به اصطلاح دور از وب‌سایت.
این فعالیت‌ها نیاز به تخصص دارند، و افراد مختلف، زیرا مهارت‌های موردنیاز برای انجام آن‌ها سطح بالا است، اما می‌توانید به مرور زمان آن را بیاموزید. گزینه دیگر استخدام یک شرکت حرفه‌ای یا مشاور سئو است.

انواع سئو

Onsite SEO :
این اصطلاح به معنی بهینه سازی وب‌سایت و محتوای آن به‌منظور بهبود قابلیت دسترسی و ارتباط برای کاربران است.

برخی از این فعالیت‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

Keyword Research: آنالیز انواع کلمات و تعداد جست‌و‌جو‌های مشتریان برای یافتن محصول موردنظر، و درک قصد و انتظار کاربران از جست‌و‌جو آنها.
Technical Auditing: اطمینان از درست نشان دادن وب‌سایت، عاری از خطا یا هر مشکل دیگر.
Onsite Optimisation: بهبود ساختار وب‌سایت، ناوبری داخلی، ارتباط محتوا و تاکید بر عباراتی که زیاد سرچ می‌شوند.
User Experience: اطمینان از تخصصی و قابل اعتماد بودن مطلب و در نهایت فراهم کردن بهترین تجربه ممکن برای کاربر در مقایسه با رقبا.

لیست بالا تنها تعداد کمی از اقدامات مربوط به Onsite SEO را نشان می‌دهد.

Offsite SEO :
Offsite SEO به فعالیت‌هایی که خارج از سایت جهت بهبود رتبه سایت انجام می‌گیرد، اطلاق می‌شود.
پایه و اساس این گروه، لینک‌ها است و هدف آن افزایش تعداد پیوند‌های معتبر از وب‌سات‌های دیگر می‌باشد، زیرا موتورهای جست‌و‌جو از آنها به عنوان رای اعتماد استفاده می‌کنند.
پیوند از وب‌سایت و صفحات معتبر و محبوب نسبت به یک سایت ناشناخته و ضعیف ارزش بیشتری خواهد‌داشت، بنابراین کیفیت بک‌لینک(back link) مهم‌ترین سیگنال است.

برخی از این فعالیت‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

ContentMarketing: وب‌سایت‌های پربازدید، محتوا استثنایی و خاص نیز دارند، بنابراین ایجاد محتوا جذاب به جذب مشتری و لینک، کمک خواهدکرد.
Digital PR
: روابط عمومی دلایل مناسب برای صحبت و پیوند با سایر وب‌سایت‌ها را برای شما فراهم می‌کند. این بخش شامل نقل قول‌ها، مصاحبه‌های تخصصی و نوشتن برای سایر وب‌سایت ها می‌باشد.
Outreach & Promotion: این مورد شامل برقراری ارتباط با روزنامه‌نگاران، وبلاگ نویسان و مدیران وب‌سایت‌ها در مورد یک برند خاص، محتوا و در نهایت به دست آوردن بک‌لینک به وب‌سایت شما است.

بدیهی است که دلایل زیادی برای پیوند بین وب‌سایت‌های مختلف وجود دارد و فقط به موارد بالا محدود نمی‌شود. این ارتباط می‌تواند با صحبت کردن در یک رویداد یا حمایت از تیم فوتبال محلی ایجاد شود.
توجه داشته باشید که وب‌سات‌های مختلفی برای خرید بک‌لینک وجود دارد اما استفاده از آنها خلاف قوانین گوگل کی‌باشد و با جریمه همراه است.
پایدارترین روش برای بهبود لینک‌های ورودی به وب‌سایت، ارائه دلایل قانع‌کننده با ارائه محتوا، خدمات یا محصول مورد نیاز کاربر می‌باشد.

در انتها باید تاکید کنم، اگر به دنبال آن هستید که به کسب‌و‌کار خود رونق دهید از همین امروز به سئو وب‌سایت خود بپردازید، برای این کار می‌توانید از متخصصین این حوزه کمک بگیرید و یا خودتان شروع به یادگیری اصول و قوانین آن کنید.
نظرات سوالات
ثبت نظر (5 امتیاز)
سوال جدید (5 امتیاز)

نقاط قوت


نقاط ضعف


من یک ربات نیستم

آیتم های مرتبط

معرفی چند سایت برتر ایرانی برای بک لینک سازی

با بک لینک سازی و استفاده از سایت‌های بک لینک سازی، رتبه وب‌سایت‌تان را بهبود داده و افزایش حضور آنلاین خود را...

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟

بهترین و محبوب‌ترین سرگرمی برای بازنشستگان چیست؟ بازنشستگی مرحله ای از زندگی است که زمان آزاد و فرصت های فراوانی...

بک لینک سازی چیست؟

در این مقاله، مفهوم اصلی بک لینک سازی چیست؟ (ایجاد پیوندهای برگشتی) و اهمیت آن در افزایش اعتبار و رتبه وب‌سایت شما...

بک لینک طبیعی چیست؟

در اینجا درباره اهمیت بک لینک طبیعی در بهبود رتبه وب‌سایت شما می‌آموزید. مزایا، استراتژی‌ها و پرسش‌های متداول...

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ روشی جدید و خلاقانه در بازاریابی مدرن است. احتمالا کلمه اینفلوئنسر برای شما ناآشانا باشد یا...

ایمیل مارکتینگ چیست؟

این روز ها اسم ایمیل مارکتینگ یا به عبارت ساده تر همان بازاریابی از طریق ایمیل را خیلی از ما شنیده‌ ایم. اگر همین...

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام امروزه بسیار معروف شده است. در واقع می توان گفت بازاریابی اینستاگرام...

بازاریابی الکترونیکی چیست؟

بازاریابی وب، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین؛ همه این کلمات به طور مترادف برای بازاریابی...

استراتژی بازاریابی چیست؟

Marketing strategy یا استراتژی بازاریابی، کارهایی مانند گفتگو و مذاکره با شرکت رقیب است که شما انجام می دهید تا فرصتی در...

اصول سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو بنیادی ترین بخش از یک کسب و کار مدرن است. اگر شما مشغول کسب درآمد از یک فروشگاه اینترنتی...

SEO مخفف چیست؟

چند وقتی است که در هنگام وبگردی و جستجو در گوگل و دیگر موتورهای جستجو، به دفعات با اصطلاح SEO یا همان سئو مواجه می...

سئو سایت چیست؟

سوال اکثر افرادی که به تازگی با سئو آشنا می شوند این است که سئو سایت چیست؟ اصلا به چه کاری می آید؟ در این مقاله قصد...

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئوکلاه سیاه شاید اینگونه به نظر برسد که سیاست شما در موتورهای جستجو از رتبه خوبی بهره مند باشد و بهتر دیده شود...

معایب بازاریابی شبکه ای چیست؟

قبل از شروع درباره ی معایب بازاریابی شبکه ای در ابتدا تعریف بازاریابی شبکه ای را برای شما توضیح می دهیم. بازاریابی...

طراحی سایت توسط دارکوب با استفاده از سیستم مدیریت محتوای دارکوب. با
10 از درآمدهای این سایت صرف امور خیریه می گردد