به روز رسانی: 31 خرداد 1399 ساعت 16:47:38
تاریخ ثبت: 26 اردیبهشت 1399 ساعت 21:06:44
مقدمه
مهم ترین اصل برای جلب مشتری و رونق کسب و کار تبلیغ کسب و کار است. خصوصاً در شرایط کنونی که بحران حاصل از کرونا کسب و کارهای زیادی را تحت تأثیر خود قرار داده است، داشتن تبلیغات مناسب کمک بسیاری به بهبود کسب و کارها خواهد کرد.
در شرایط بحرانی کنونی، تبلیغات بیشتر به صورت غیر حضوری انجام می پذیرد. روش هایی مانند ارسال پیام، ایمیل، شبکه های اجتماعی و ...
.
روش های تبلیغ در دوران کرونا
در دوران کرونا بدلیل اینکه اکثر افراد از خانه خارج نمی شوند، بهترین روش تبلیغ به صورت غیر حضوری و آنلاین است. در ادامه به بررسی انواع روش های تبلیغ در دوران کرونا می پردازیم.
ارسال پیام
یکی از بهترین روش های تبلیغ در دوران شیوع کرونا ارسال پیام کوتاه به صورت انبوه به مخاطبان است. البته دقت کنید که نام برند شما در پایان پیام درج شود. این روش علاوه بر اینکه نسبت به سایر روش ها به هزینه کمتری نیاز دارد، برای مخاطبان هم قابل دسترس تر است. در این روش شما مخاطبان خاص خود را می شناسید بنابراین به افرادی که مشتری کار شما نیستند پیام ارسال نمی کنید و در نتیجه هزینه زیادی هدر نمی دهید.
روش های ارسال پیام کوتاه
- به تفکیک هر شهر و یا محله
- از روی نقشه
- بر اساس سن و جنس
- و ...
برای اینکه پیام های شما موجب جلب توجه مخاطبین شود باید دارای متن ساده بوده و در زمان مناسب ارسال شود. همچنین برای مشتریان خود شرایط ویژه ای برای تخفیف در نظر گرفته و در متن پیام کوتاه اعلام کنید.
تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی
با توجه به گسترش روز افزون محبوبیت و استفاده از شبکه های اجتماعی در بین مردم، بی شک یکی از بهترین روش های تبلیغات در دوران کرونا شبکه های اجتماعی می باشند.
این روزها بسیاری از شرکت ها به صورت دورکاری فعالیت می کنند. حتی کلاس های درس به صورت آنلاین برگزار می شود و کلاً نسبت به گذشته استفاده از شبکه های اجتماعی افزایش بیشتری یافته است. بنابراین تبلیغات در این شبکه ها گزینه مناسبی است.
یکی از شبکه هایی که همواره مورد استفاده است و مخاطبان زیای نیز دارد، اینستاگرام و تلگرام است. با تبلیغ در این شبکه ها می توانید کسب و کار خود را به مخاطبان زیادی معرفی کنید و از این طریق کسب مشتری کنید.
می توانید با گذاشتن پست های تبلیغاتی در اینستاگرام کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنید. همچنین می توانید از دنبال کنندگان خود بخواهید تا پست شما را در صفحات خود به اشتراک بگذارند و برند شما را به مخاطبان خود معرفی کنند و از این طریق مشتریان بیشتری به دست آورید و یا با ساختن کانال های تلگرامی و عضو کردن مخاطبین خود در کانال، محصولات خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهید. همچنین می توانید از طریق تبادل تبلیغات با سایر کانال های صاحب کسب و کار، هم محصولات خود را به کاربران سایر کانال ها معرفی کنید و هم با گذاشتن تبلیغات کانال ها در کانال خودتان از این طریق کسب درآمد کنید.
سئو سایت
اگر مشتریان شما محصولاتتان را در گوگل جستجو می کنند باید سعی کنید وب سایت خود را در گوگل ارتقاء ببخشید. سئو سایت یکی از راهکارهایی است که به کسب و کار شما کمک می کند. اما استفاده از سئو به زمان زیادی نیاز دارد. البته ممکن است رقیبان شما خسته شده و دست از تلاش در این زمینه بردارند. در این صورت شانس به شما رو کرده و کسب و کار شما در رتبه های بالای سئو قرار می گیرید.
تبلیغات به وسیله ایمیل
یکی از بهترین روش ها برای ارتباط با مشتریان تبلیغات و بازاریابی به وسیله ایمیل است. مشتریان کسب و کارتان می توانند کسب و کارهای دیگر و یا افراد باشند. در هر صورت استفاده از ایمیل یک روش مناسب برای تبلیغ است.
زمانی که مشتری شما یک کسب و کار دیگر مثلاً یک شرکت باشد، باید با استفاده از ایمیل برای تأمین نیازهای مشتریان خود بکوشید.
برای تبلیغ کسب و کارهایی که مردم مشتری آنها هستند باید بدانیم که ایجاد حس اعتماد در افراد، مهم ترین مسئله است. در واقع مشتریان زمانی که اعتماد کافی به یک کسب و کار داشته باشند از آن خرید می کنند.
تبلیغ در گوگل
خیلی از افراد زمانی که رونق کسب و کارشان کم می شود دیگر تبلیغات انجام نمی دهند. در واقع هزینه کردن را کاری بیهوده می دانند. اما این کار اشتباه است. شاید در حال حاضر و در شرایط بحران کرونا همه مردم نتوانند خرید کنند، اما همه افراد اینگونه نیستند. بالأخره افرادی هستند که زندگی عادی خود را ادامه می دهند. پس کسب و کار شما باید در دسترس این افراد باشد.
کسانی که در حال حاضر برای تبلیغات کسب و کار خود هزینه ای صرف نمی کنند، پس از تمام شدن شرایط بحرانی حاصل از شیوع ویروس کرونا و بازگشت به شرایط عادی ممکن است دیگر مانند قبل مشتری نداشته باشند و دچار رکود در کسب و کار خود شوند. اما در مقابل کسب و کارهایی که در دوران کرونا با تبلیغ به مردم معرفی شده اند، رونق می یابند.
تبلیغ کسب و کار در گوگل و شبکه های اجتماعی باعث می شود تا کسب و کار شما بهتر و بیشتر دیده شود. بنابراین زمانی که افراد قصد خرید داشته باشند، از محصولات شما خرید می کنند.
هشتگ گذاری
یکی از روش هایی که به دیده شدن بهتر کسب و کار در شبکه های اجتماعی کمک می کند استفاده از هشتگ های مناسب با کسب و کار است. با این کار کسب و کار شما بهتر دیده می شود و به عنوان یک کسب و کار معتبر به شمار می رود.
یکی از هشتگ هایی که این روزها همه کسب و کارها از آن استفاده می کنند، #در_خانه_می_مانیم یا #فاصله_گذاری_اجتماعی است. با این کار مردم را به ماندن در خانه و خرید اینترنتی تشویق می کنید. در نتیجه کسب و کارهای آنلاین رونق بسیاری یافته است.
تبلیغات به وسیله تولید محتوا
همه سایت های معتبر برای تبلیغات از روش تولید محتوای متنی استفاده می کنند و با استفاده از این روش جزء ترندهای برتر گوگل شده اند. سایتی مانند دیجی کالا، ورزش 3 و ... همه از این روش استفاده می کنند.
تبلیغات تصویری
یکی دیگر از بهترین روش های تبلیغات، تولید محتوای تصویری است. آپارات یکی از سایت هایی است که از این روش استفاده می کند.
پخش تراکت
ممکن است استفاده از این روش در نگاه اول کمی نامعقول به نظر برسد. خصوصاً در شرایط فعلی حاصل از بحران ویروس کرونا و تأکیدی که بر فاصله گذاری اجتماعی و ماندن در خانه می کنند. اما در اینجا منظور از پخش تراکت ایستادن در خیابان و دادن تراکت به دست مردم نیست. بلکه منظور پخش تراکت در مراکزی است که در این شرایط بحرانی در حال خدمت رسانی به مردم هستند. مراکزی مانند بیمارستان ها، آتش نشانی ها و مانند این مشاغل.
راه اندازی پویش برای تبلیغ
راه اندازی پویش هم برای تبلیغات می تواند سودمند باشند. مثلاً می توانید یک پویش راه اندازی کنید و کلیپ های ویدیویی را به اشتراک بگذارید که نشان دهنده روند تولید محصولات در شرایط بهداشتی است. از این طریق کاربران را از سلامت محصولات خود آگاه می کنید و مشتریان را به خرید محصولات تشویق کنید.